معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

از توضیحات معاون علمی درباره نخبگان تا راه‌اندازی بسترهای حمایتی دانش‌بنیان

معاونت علمی ریاست جمهوری در هفته گذشته خبر‌های متعددی را پشت سر گذاشت که در این بسته خبری به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمعوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

کسب رتبه‌ خوب در کنکور به معنی نخبه بودن نیست

یکی از مهم‌ترین معیارهای پیشرفته قلمداد کردن جوامع تعداد نخبگان آن‌ها و پیشرفت‌های علمی است که دارند؛ بنیاد ملی نخبگان به عنوان نهادی که وظیفه حمایت از جوانان را برعهده دارد باید بسترهای مناسب برای نخبگان را فراهم کند؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که رئیس بنیاد ملی نخبگان هم هست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از برنامه‌های این نهاد صحبت کرد و گفت: تنها عاملی که سبب می‌شود جوانان مهاجرت کرده به کشور بازگردند و برای آینده ایران کار کنند محیط مناسب کسب و کار است.

وی با بیان اینکه معاونت از جوانان حمایت می‌کند اظهار کرد: روی هرکسی که دست بگذاریم و او را نخبه بنامیم کلاسش بالا می‌رود البته با کسب رتبه ای خوب در کنکور افراد نخبه نمی‌شوند.

پژوهشگران برتر حوزه زیست فناوری تجلیل می‌شوند

اولین مراسم معرفی ۲ گروه پژوهشگران برتر و پژوهشگران جوان عرصه زیست فناوری با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همزمان با برگزاری دومین کنگره بین المللی زیست پزشکی ایران، دی ماه سال جاری برگزار می‌شود و به سه نفر از پژوهشگران برتری که بالاترین امتیاز ارزیابی دستاورد‌ها را از نظر هیئت داوران مطابق با ضوابط و آیین نامه‌ها داشته اند جوایزی تعلق می‌گیرد.

راه اندازی پیشخوان مشاوره کسب‌وکار به شرکت‌های دانش‌بنیان

 مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی، به‌منظور برنامه‌ریزی استراتژیک و توسعه کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدام به راه‌اندازی پیشخوان مشاوره در ۱۸ سرفصل با استفاده از مشاورین خبره کرده است؛شرکت‌های دارایی تأییدیه دانش‌بنیان از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات مشاوره صادرات بهره‌مند شوند. سقف استفاده رایگان از خدمات پیشخوان مشاوره، برای هر حوزه ۲ جلسه مشاوره در ماه است.

خدمات رسانی هوشمند به شرکت‌های دانش‌بنیان

طی هماهنگی‌های صورت گرفته، از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امکان اطلاع‌رسانی خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق سامانه نقشاپ فراهم‌شده است و شرکت‌های متقاضی می‌توانند تقاضای خود را به نقشاپ ارائه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار