تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه کردستان و شرکت گازبرای مشارکت در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی بین شرکت گاز استان و دانشگاه کردستان امضا ومبادله شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی شرکت گاز کردستان، احمد فعله گری، ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه گفت:گاز یکی از صنایع پرریسک محسوب شده که با استاندارد‌های زیادی سروکار دارد که اگر کارشناسان با این استاندارد‌ها آشنا نباشند در اجرای پروژه‌های گازرسانی و حفظ و نگهداری تاسیسات با مشکل مواجه می‌شوند.
وی افزود: در اجرای پروژه‌های گازرسانی توانمندی خاص و ظرفیت بسیار مناسبی وجود دارد که می‌تواند مبنا مطلوبی در جهت مطالعه، تحقیق و تفحص در اختیار اساتید و پژوهشگران دانشگاه کردستان قرار دهد.
فعله گری ادامه داد: استاندارد اجرای پروژه‌ها گازرسانی در شرکت ملی گاز ایران تدوین می‌شود، ولی برای بروز کردن و بومی کردن این استاندارد‌ها نیاز است همکاری نزدیکی مابین دو سازمان بوجود آمده تا نسبت به تدوین استاندارد‌های بومی و محلی اقدام گردد و این اقدام، کاری بس پسندیده و مطلوب است.
وی بیان کرد: شرایط ویژه جغرافیایی و توپوگرافی استان باعث می‌گردد عملیات اجرایی لوله گذاری با شرایط ویژه‌ای صورت گیرد و گاهی عبور از رودخانه‌های پرآب، مناطق شیب دار و پلکانی و عبور از کوه‌ها و دره‌ها راشامل می‌شود و این امر می‌طلبد با مطالعه و تحقیق استاندارد‌های متناسب با شرایط تدوین گردد.
وی ادامه داد: زمینه دیگر همکاری مابین دو سازمان، بحث آموزش پرسنل است که باعث می‌شود برای روش‌های ابداعی انجام کار، استانداردسازی نمایند و در بحث کالیبراسیون وسایل انداره گیری نیز می‌توان از ظرفیت آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه کردستان بهره برد.
فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان هم گفت:: بسیار جای خرسندی است که زمینه همکاری با شرکت گاز استان فراهم شده و این امر باعث می‌گردد تا تعامل بین دو سازمان بیشتر و کاربردی‌تر شود و انعقاد تفاهم نامه مسیری برای تعاملات دو سویه فراهم کرده است.
وی افزود: این تفاهم نامه یک رابطه تکنیکال و مهندسی است و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه کردستان در جهت شناخت نیازهای تحقیقاتی و آموزشی و اعتمادی که به اساتید و پژوهشگران این دانشگاه شده، جایتقدیر و تشکر داشته و امید است قدم‌های مثبتی در جهت تدوین و پیشبرد اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان برداشته شود.
وی اظهارداشت: امروزه گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل‌های انرژی است که ۸۰ درصد از سبد انرژی مربوط به این ماده حیاتی است و بایستی استفاده از آن با دانش و فن همراه باشد و تخقیقات زیربناییدر این رابطه میتواند در ارائه بهتر خدمات موثر و اثربخش باشد.
وی افزود: براساس این تفاهم نامه یک همکاری نظام یافته میان دانشگاه کردستان از یک سو و شرکت گاز استان جهت مشارکت در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف رفع نیاز‌های گاز کردستان برقرار می‌شود.
اخلاقیان گفت:: دانشگاه کردستان قادر است تا درخواست‌های تحقیقاتی و آموزشی شرکت گاز استان کردستان را شناسایی و در مرحله بعدی با استفاده از دانش اساتید گروه‌های مرتبط آن‌ها را بررسی و نتایج تحلیل و راهکار‌های عملی را ارائه کند.
در ادامه جلسه مفاد تفاهم نامه توسط سیروس علیرمائی رئیس پژوهش و فن آوری شرکت گاز استان کردستان برای اعضاء شرکت کننده در جلسه قرائت شد.
علیرمائی در مورد مفاد تفاهم نامه همکاری گفت: براساس این تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه کردستان و شرکت گازبرای مشارکت در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف نیاز‌های شرکت گاز استان و واحد‌های تابعه در ۵ ماده و ۲۲ بند تنظیم شده است.

در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان امضاء و بین دو مدیر مبادله شد.

انتهای پیام/م

استاندارد اجرای پروژه‌ها گازرسانی در شرکت ملی گاز ایران تدوین می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، تفاهم نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.