مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان گفت: بیمه صنعتگران فعال دارای کارت پروانه تولید انفرادی و کارگاهی صنایع دستی در شهر‌ها و روستا‌های استان کردستان پس از مدت‌ها مسکوت ماندن، فعال شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان با اشاره به تفاهم نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان (وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: طی این تفاهم نامه همه هنرمندان و صنعتگران فعال صنایع دستی در روستا‌ها و شهر‌های استان تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

وی ضمن دعوت از کلیه صنعتگران بخش صنایع دستی استان جهت استفاده از این موقعیت افزود: در راستای تحقق این امر حق بیمه‌ای که صنعتگر براساس توانایی باید برای استفاده از مزایای بیمه بپردازند، حداقل ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۴۵ هزار تومان در ماه است که به صورت سالانه بایستی پرداخت نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان ادامه داد: براساس قانون، دولت نیز موظف است دو برابر این مبلغ را به عنوان سهم کارفرمایی پرداخت کند.

وی افزود: در این طرح صنعتگران می‌توانند مانند سایر بیمه‌های اجتماعی در کشور از مزایای حقوق بازنشستگی، پیری، از کارافتادگی و فوت استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان همچنین بیان کرد: داشتن کارت صنعتگری (پروانه تولید انفرادی یا کارگاهی) از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای متقاضیان فعال با تاییدیه معاونت صنایع دستی استان الزامی است و سن این افراد نیز نباید بیشتر از ۵۰ و کمتر از ۱۸ سال «بدون محدودیت جنسیت»باشد.

وی در پایان گفت: هرچقدر سنوات بیمه پردازی صنعتگران صنایع دستی استان بیشتر باشد در زمان بازنشستگی حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/م

 هنرمندان و صنعتگران فعال صنایع دستی در  استان کردستان تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند

 

برچسب ها: اشتغال ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.