مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم و دانه های روغنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت:از آغاز خرید گندم در استان تا به امروز بیش از 398 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم و دانه های روغنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با اشاره به تداوم خرید گندم در استان گفت:تا پایان روز گذشته 398 هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری شده است که تاکنون  این میزان خرید گندم در استان بی نظیر است

وی با بیان اینکه تعداد محموله های خریداری شده از گندمکاران زنجانی را 44 هزار محموله برشمرد و ادامه داد:ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده  528 میلیارد تومان است که 230 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

رحمنی با بیان اینکه در سال گذشته کل گندم خریداری شده از کشاورزان؛ حدود 195 هزار تن بود؛ افزود: امسال به جهت بارش های خوب در استان و همت گندم کاران زنجانی پیش بینی می شود این مفدار از مرز 400 هزار تن بگذرد.

این مقام مسئول اضافه کرد:آخرین رکورد ثبت شده ازتولید گندم استان زنجان مربوطبه سال 90 است که 372 تن گندم خریداری شد .

وی با بیان اینکه مصرف سالانه گندم استان 120 تا 150 هزار تن است افزود: مازاد مصرف استان به سایر استان های دیگر صادر می شود که تا کنون 21 هزار تن گندم به سه استان سیستان و بلوچستان ،یزد و خراسان صادر شده است.

رحمنی گفت: امسال کیفیت گندم های خریداری شده نسبت به سال گذشته از کیفیت خوبی برخوردار است.

مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم و دانه های روغنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان ادامه داد : امسال 38 مرکز برای خرید گندم در شهرستان های مختلف استان اختصاص یافته بود که با اتمام خرید گندم در برخی مناطق این تعداد به 12 مرکز کاهش یافت.

انتهای پیام/ن


صادرات21 هزار تن گندم از استان زنجان به سایر استان های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
چرا اینقدر کم از کشاورز خرید میشه ؟؟؟؟؟
-
ali
۰۸:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
کاش قیمتشم درست میکردید خرید گندم زیر قیمت تعریفی نداره که !!!!1
-
ali
۰۸:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
کاش قیمتشم درست میکردید خرید گندم زیر قیمت تعریفی نداره که !!!!1