معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،گفت: خرید و فروش دارو در فضای مجازی غیرقانونی است!

ممنوعیت خرید و فروش مجازی داروبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دکتر محبوب نعمتی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،نسبت به خرید و فروش دارو در فضای مجازی هشدار داد و گفت: این کار خلاف قانون است و وزارت بهداشت تنها به چند فروشگاه اینترنتی محدود، آن هم برای فروش مکمل های غذایی مجوز داده است.
به گفته وی، داروهای عرضه شده در فضای مجازی در شرایط نامناسب نگهداری شده، تاریخ مصرفشان گذشته و یا تقلبی است و جان بیمار را به خطر می اندازد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این که هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تهیه و توزیع دارو در استان وجود ندارد افزود: هم استانی ها نه تنها می توانند انواع دارو و مکمل های غذایی را از داروخانه ها تهیه کنند بلکه داروهای خاص و کمیاب هم با هماهنگی های انجام شده با سازمان غذا و دارو، تهیه و در اختیار واحدهای پخش مجاز قرار گرفته و به دست متقاضیان می رسد.
دکتر نعمتی یادآور شد: طبق هماهنگی با پلیس فتای آذربایجان شرقی در خصوص نظارت و کنترل خرید و فروش دارو در فضای مجازی، در صورت مشاهده خرید و فروش هر نوع دارو در سایت های اینترنتی یا فضاهای مجازی دیگر مانند تلگرام، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.
وی به راه اندازی شماره تماس 190 وزارت بهداشت به منظور راهنمایی و مشاوره درباره انواع داروهای کمیاب، مسمومیت های دارویی و نحوه مصرف داروها هم اشاره کردو افزود: نیازمندان به داروهای خاص و یا درخواست راهنمایی دارویی، می توانند با این شماره تماس و اطلاعات کامل را دریافت کنند.

 

انتهای پیام/

 

ممنوعیت خرید و فروش مجازی دارو

برچسب ها: قاچاق ، اخبارپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.