زندگی شهید محمود مراد اسکندری از شهدای مدافع حرم خوزستانی در قالب فیلم داستانی به تصویر کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهید محمود مراد اسکندری، از شهدای مدافع حرم استان خوزستان است که در 3 فروردین ماه سال 1366 به دنیا آمد.

وی علاقه زایدالوصفی به اهل بیت عصمت و طهارت داشت و همین علاقمندی و محبت سبب حضور وی در جرگه مدافعان حرم شد.

ناگفته های زندگی رئوف، بازیگر نقش محمود، شهید مدافع حرم خوزستانی

شهید مراد اسکندری، دومین شهید خاندان اسکندری است و عموی وی نیز که  محمود نام داشت و در تاریخ 9 مهر ماه سال 59 در مقابله با دشمن بعثی در جبهه‌های جنوب به شهادت رسید و شهید محمود اسکندری در روزهای پایانی ماموریت، یعنی 12 بهمن ماه 1394 با تعدادی از همرزمانش در منطقه‌ای حائل میان دو جبهه داعش و النصره قرار می‌گیرند و برای اینکه اجازه اتصال این 2 جبهه منحوس را ندهند تا آخرین لحظات زیر آتش سنگین دشمن ایستادگی می‌کنند، هنگامی که فرمان عقب نشینی تاکتیکی از سوی فرمانده می‌آید، وی به سمت اسلحه‌ای که بر روی زمین افتاده بود می‌رود و به دوست همرزمش می‌گوید نمی‌خواهم اسلحه‌ای که با هزینه بیت المال تهیه شده به دست تکفیری معلون بیفتد و در همین اثنا مورد اصابت گلوله تک تیرانداز دشمن قرار می‌گیرد و  در دفاع از حرم آل الله در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ناگفته های زندگی رئوف، بازیگر نقش محمود، شهید مدافع حرم خوزستانی

محمود، فیلم داستانی از زندگی شهید محمود مراد اسکندری، یکی از شهدای مدافع حرم خوزستان است که به کارگردانی علی زهیری و بازی رئوف حسن پور، بازیگر نقش محمود در اهواز ساخته شده و در روزهای آینده اکران خواهد شد. به همین بهانه با بازیگر نقش اول این فیلم به گفتگو نشستیم.

خودتان را معرفی کنید؟

رئوف حسن پور هستم، 3 فروردین ماه 1369 در اهواز متولد شدم و در حال حاضر در رشته مدیریت شهری مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستم.

ناگفته های زندگی رئوف، بازیگر نقش شهید مدافع حرم خوزستانی در فیلم محمود

از كی وارد حرفه بازيگری شديد؟

از سال های 87 دوره های بازیگری را در 3 مقطع پشت سر گذاشتم و بعد از آن با توجه به پیشنهاداتی که بود کار بازیگری را دنبال کردم.

چه چيزی شما را به سمت اين حرفه برد؟

علاقه من به تصویر و حرف زدن در قاب سینما و تلویزیون با مخاطب سبب کشش من به این حرفه شد و علاقه ام از همان دوران نوجوانی شکل گرفت.

اولين كار بازيگری شما در كجا بود؟

اولین کار بازی من جلوی دوربین در اهواز اتفاق افتاد، یک تله فیلم به نام سارینا و به کارگردانی سید علی نیاکان بود.

ناگفته های زندگی رئوف، بازیگر نقش شهید مدافع حرم خوزستانی در فیلم محمود

حرفه ای بازيگری را در آينده هم ادامه می دهيد؟

بله، حتما با تمام قوا و علاقه این حرفه را دنبال می کنم چون خیلی دوستش دارم.

در چه خانواده ای بزرگ شديد؟

من در خانواده ای کم جمعیت بزرگ شدم و رشد کردم که از لحاظ مالی متوسط رو به پایین هستند.

ناگفته های زندگی رئوف، بازیگر نقش شهید مدافع حرم خوزستانی در فیلم محمود

خانواده تان در اين مسير حمايتتان می كنند؟

بله، حمایت های بی شمار پدر و مادرم و همینطور برادرم در این کار باعث دلگرمی من شده و ادامه دار هم هست، البته تشویق ها و حمایت های بجا و حساب شده ای که مادر به من میداد باعت انگیزه در من می شد تا بتوانم این حرفه رو با تلاش بیش تری دنبال کنم و جا داره اینجا از خانواده ام از صمیم قلب تشکر کنم و بگویم که قدردان تمام زحمت های آن ها هستم.

مشوق شما برای ادامه دادن اين مسير چه كسی است؟

در واقع همانطور که گفتم خانواده ام و به خصوص مادرم در این حرفه به من انگیزه داده و مشوق من بوده و هست، البته من دوستان بسیار خوب و زلالی دارم که دلگرمی ها و حمایت های آن ها تاثیر زیادی داشته و از تک تک آن ها تشکر می کنم.

ناگفته های زندگی رئوف، بازیگر نقش شهید مدافع حرم خوزستانی در فیلم محمود

تاكنون شرايطی پيش آمده كه جلوی پيشرفت شما را بگيرد؟

پاسخ دادن به این سوال بسیار مفصل و طولانیست، اما به اختصار عرض کنم که اساسا کار هنری کردن در شهرستان ها بسیار سخت تر و دشوار تر از پایتخت است، قطعا امکانات و شرایطی که در تهران برای کارهای هنری، فرهنگی و ارزشی فراهم شده بسیار با شهرستان ها و خصوصا خوزستان تفاوت دارد و این موضوع و البته می توان گفت این تفاوت آشکار همیشه برای من دردآور بوده، مقصود و منظور کلام بنده با مسئولان کشوری و استانی است که قطعا تمام این موارد را بهتر می دانند و امید است که اقدامات موثری در این زمینه انجام دهند. نداشتن سالن های سینما، امکانات و سخت افزارهای لازم برای ساخت فیلم، حمایت های مالی و معنوی از جوانان در این زمینه هنری که نشان دادن می توانند فیلم بسازند و موارد بسیاری دیگر در حرفه فیلم سازی از مشکلات ساخت فیلم در شهرستان ها است، در خوزستان شهر یا شهرهای هستند که یک سالن سینما هم ندارند، نه فقط در حرفه ای فیلم سازی، اکثر دوستان هنری استان از کم بود امکانات گله مند هستند، البته ما جوان های خوزستانی با تلاش فراوان کار مورد علاقه خودمان را دنبال می کنیم و ناامید هم نیستیم و منتظر و امیدوار به حمایت های مسئولان هستیم که در این سال های اخیر انصافا بهتر و بیش تر شده است.

ناگفته های زندگی رئوف، بازیگر نقش شهید مدافع حرم خوزستانی در فیلم محمود

آیا بازی در  نقش محمود را دوست داريد؟

نقش محمود اولین تجربه بازی من در نقش اول بود و هر چه در طول پیش تولید جلو میرفتیم بیش تر و بیش تر به این شخصیت کم نظیر و قهرمان نزدیک شدم، بسیار این کاراکتر را دوس داشتم، باعث شد بیشتر با ائمه اطهار آشنا شوم و به آن ها بیش تر عشق بورزم، و سعی کردم بهش نزدیک بشم تا درست تر و باور پذیرتر بتونم ایفای نقش کنم، امیدوارم موفق بوده باشم.

آیا كار كردن با علی زهیری كارگردان این فیلم را دوست داريد؟

علی زهیری، کارگردان خوزستانی که می توان درمورد اون بسیار گفت و نوشت، او به بازیگرش اجازه می دهد که ابتدا نقش و شخصیت مورد نظر را با حوصله بشناسد و پیدایش کند، بعد کمک می کند که به آنچه در ذهن خودش میگذرد نزدیک شوی و در طول کار تو را آزاد می گذارد که آنچه با هم به آن رسیدیم را نشان دهی و نظر و ایده تو را می پرسد و به آن فکر می کند، وی کارگردانی است که حتما بسیار از آن خواهید شنید، او کار تصویر و این قاب را خوب می شناسد و جوان خوش فکر و خلاقی است، امیدوارم بیش از این از او حمایت شود و خوشحالم با او کار کردم و از او برای اعتمادش تشکر می کنم.

ناگفته های زندگی رئوف، بازیگر نقش شهید مدافع حرم خوزستانی در فیلم محمود

از اینکه در این نقش بازی کردید چه احساسی دارید؟

حس و حالم برای بازی در نقش محمود بسیار خاص و ویژه بود، سعی کردم به او نزدیک شوم و بعد مدتی از ضبط کار احساس رفاقت با محمود داشتم، حسی که هنوز دارم و دوستش دارم، کاش من و ما دوستان خوبی برای محمود و محمودها باشیم، هم نسل های ما که روح و قلبی بزرگ داشتند، امیدوارم روح محمود از من راضی باشه و خداروشکر خانواده این شهید بزرگوار هم رضایت خاطر داشتند.

ناگفته های زندگی رئوف، بازیگر نقش شهید مدافع حرم خوزستانی در فیلم محمود

حرف آخر؟

سپاس از شما خبرنگار باشگاه خبرنگاران اهواز که از هنر و فرهنگ شهر و استان حمایت می کنید و از همه عوامل دوست داشتنی فیلم محمود که کاش می شد اسم تک تک آن ها را می گفتم، و امیدوارم از فیلم محمود که اولین فیلم داستانی شهدای مدافع حرم کشور است استقبال بشه و باز هم از خانواده شهید محمود مراد اسکندری تشکر می کنم و برای این شهید والا مقام رحمت و مغفرت را از درگاه خداوند منان آرزو دارم.

 

گزارش از ملیحه گریزی نسب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
اصلا بازیگر خوبی برای نقش محمود استفاده نکردن
آخرین اخبار