معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مجوز تولید 2 فیلم داستانی و 2 مستند در استان صادر گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر چنانی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تشکیل شورای تصویب فیلمنامه از سال١٣٩٤ در این اداره بیان داشت: مجوز تولید ٢ فیلم داستانی و ٢ فیلم مستند از سوی شورای ویدیوئی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صادر گردید.

وی هدف از اعطای مجوز ساخت فیلم ویدئویی تا سقف ٩٠ دقیقه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از سوی سازمان سینمایی کشور را به منظور حمایت از هنرمندان استان و ترویج فرهنگ تولید در حوزه‌های صنعت، فرهنگ و هنر عنوان کرد.

چنانی درخصوص فیلم داستانی « معجزه احساس» تصریح کرد: این فیلم به تهیه کنندگی محمدرضا رکنی ‌نژاد و نویسندگی و کارگردانی مریم بابادی است که روایتگر جانفشانی‌ها و حماسه شهدای مدافع حرم است، مردانی که بدون هیچ ادعایی از جان مایه گذاشته و در راه حفظ حرم حضرت زینب(س) و کیان جمهوری اسلامی دعوت حق را لبیک گفته‌اند.

این مقام مسئول، فیلم داستانی «سامی» را اثری از حبیب باوی ساجد عنوان نمود و اذعان داشت: این فیلم حکایت جوانی به نام سامی است که در سکوت بهت‌آور و عاشقانه، با خاطرات زن از دسته رفته خود زندگی می‌کند و تمام توانش را صرف جان دوباره بخشیدن به زمین لم یزرعش می‌ نماید.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: 2 فیلمنامه مستند « ام البنات» و « شیدا» نیز از شریفه مهدی زاده هستند که هر کدام از این ٢ فیلم ٤٠ دقیقه‌ای به بخشی از میراث فرهنگی و باورهای بومی مردم استان پرداخته است.

ناصر چنانی در توضیح افزود: البنات داستان پیرزنی از روستای دوسلق شهرستان شوش است که تاریخچه بافت قالی را از دوره عیلامی تاکنون روایت می‌کند و فیلمنامه مستند «شیدا» به اصالت و پیشینه چفیه خوزستانی می‌پردازد.

انتهای پیام/گ

صدور مجوز تولید فیلم و مستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.