مسئول انجمن فیلم و عکس شهرستان کارون از ساخت اولین فیلم سینمایی و بومی خوزستان به نام «رمان و رماد» به زبان عربی خبر داد.

ساخت فیلم سینمایی خوزستان به زبان عربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ صدیق شرهانی، مسئول انجمن فیلم و عکس شهرستان کارون گفت: موضوع این فیلم معضل‎های اجتماعی است که اکثر مردم از آن‎ها رنج می‎برند و ما این معضلات را به صورت یک فیلم در آوردیم و برای مردم اکران می‎کنیم.
 
وی بیان داشت: بعضی از این معضل‎ها، معضل‎های قومیتی و یا معضل تیراندازی در مراسم‎ها هستند که منجر به اتفاقات تلخی در استان خوزستان شده است و هدف ما از ساخت این فیلم این است که معضل‎های تیراندازی را به صورت فیلم در آوریم و نشان دهیم که بعد از تیراندازی در مراسم‎ها چه اتفاقات تلخ و ناگواری قرار است اتفاق بیفتد و چه مشکلاتی پیش می‎آید.

شرهانی خاطرنشان کرد: فیلم رمان و رماد اولین فیلم سینمایی طولانی است که ساخت آن را تجربه می‎کنم و پیش از این در حد فیلم‎های کوتاه و تئاتر کار کرده بودم.

وی افزود: فیلم رمان و رماد 27 بازیگر دارد که متشکل از زن، مرد و خردسال است و پس از 25 روز تصویربرداری دوشنبه هفته گذشته آخرین روز تصویربرداری فیلم بود که ساخت آن تمام شد.

نویسنده و کارگردان فیلم رمان و رماد با بیان این‎که هیچ‎گونه حامی مالی برای ساختن این فیلم نبوده است، اذعان کرد: تمام هزینه‎ها از جیب شخصی من و چند نفر از بچه‎های کادر بوده است و مسوولان هیچ‎گونه حمایتی از ما نکردند و وقتی برای مجوز می‎رفتیم با هزار ترس و استرس که خود مسوولین هم داشتند و  نمی‎خواستند قبول کنند که کارگردان‎های بومی استان هم قدرت این را دارند که یک فیلم سینمایی بسازند رفتیم. با وجود این، با رایزنی‌‎ها توانستیم مجوز این فیلم را در حالی بگیریم که هیچ حمایتی از مسوولان استان برای ساختن این فیلم نشده است.

صدیق شرهانی اظهار داشت: همه کارگردان‎های بومی استان خوزستان از ساختن فیلم سینمایی ترس و استرس دارند و ما برای ساختن این فیلم دروازه‎ای برای کارگردان های بومی استان باز می‎کنیم که برای ساختن فیلم‎های سینمایی ترغیب شوند.

وی افزود: هیچ مسئولی در استان تا به حال ندیده بودم که از هنرمندهای استان حمایت کند و اسپانسری برای آن‎ها شود تا فیلم خودشان را بسازند.

کارگردان فیلم رمان و رماد گفت: ما بچه‎های هنرمند توانستیم دست به دست هم بدهیم و هزینه‎ها را از جیب خودمان تهیه کنیم و این فیلم را بسازیم و شبانه روز نیز در حال کار بودیم و در این 25 روز تصویربرداری هیچ‎کدام از مسوولین به طرف ما نیامد.

شرهانی اذعان داشت: آخرین حرفم به مسوولین این است که دست تمام هنرمندان استان را بگیرند چراکه ما می‎توانیم و در توان‎مان نیز هست که بتوانیم فیلم بسازیم؛ ضمن این‎که خواهش دیگر من از مسوولین این است که وقتی یک هنرمند سمت دفتر آن‎ها آمد واقعا یک جواب لایق به آن بدهند.

مسئول انجمن فیلم و عکس شهرستان کارون تصریح کرد: کارگردان‎های بومی استان در عرصه فیلم‎سازی خوب بودند و در فیلم‎های کوتاه در جشنواره‎های کشوری و جهانی توانستند مقام اول را کسب کنند.

وی بیان داشت: تهیه‎کنندگانی در استان خوزستان داریم که از فیلم‎های تهران حمایت می‎کنند ولی از فیلم‎های خوزستانی حمایت نمی‎کنند.

صدیق شرهانی افزود: بعضی از تهیه‎کنندگان به من می‎گویند "وقت خودت را تلف نکن زیرا فیلم اگر بازیگر معروف نداشته باشد مردم برای دیدن آن نمی‎آیند" که جواب من در پاسخ به آن‎ها این است که می‎گویم "ما می‎توانیم با همین بازیگران بومی خودمان که از شهرستان‎های اهواز و کارون هستند، نشان دهیم که می‎توانیم مردم را به سینماها بکشانیم و در توان ما هست و این‎که ما بازیگر هستیم و می‎توانیم."

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.