نماینده مردم شهرستان‌های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی از ارائه تسهیلات بسیار خوب اشتغال‌زایی برای روستاییان خبر داد و گفت : به بازگشت قشر جوان به روستاها نیازمندیم و باید با اشتغال‌زایی زمینه آن را فراهم سازیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی نماینده مردم شهرستان‌های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد:  اعتبارات بسیار خوب و مناسبی برای روستاییان در نظر گرفته شده که  لازم است تا به بحث اشتغال‌زایی در روستاها ورود شود چراکه اشتغال و اقتصاد مهم بوده و باید با دست در دست هم دادن این مشکل روستاها را رفع کنیم.

وی با بیان این که مسؤولان ادارات باید به روستاها اهمیت دهند و تفاوتی نگذارند، خاطرنشان کرد: وحدت و هم‌دلی خواسته و نیاز ما قلمداد می‌شود و در این جلسه شاهد وحدت و همدلی شما روستاییان و مسؤولان بودیم و از این بابت خرسندیم.

نماینده مردم شهرستان‌های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی تقسیم مساوی امکانات در روستاها را ضروری دانست و اذعان داشت: امکانات باید بین روستاها به صورت مساوی تقسیم شود و اگر گذشتگان به روستاها اهمیت ندادند و مهاجرت صورت گرفت ما باید از مهاجرت روستاییان پیشگیری کنیم و امکانات را به سمت روستاها سوق دهیم.

محمودی با بیان این که دولت و مجلس در حال کمک به روستاها هستند، تصریح کرد: مجلس و دولت به روستاها نگاه ویژه‌ای دارند و در حال کمک به روستاها هستند و علت کمبود امکانات در روستاها به سبب کمی جمعیت آنان است و اگر جمعیت پویا باشد این مشکل هم حل می‌شود.

وی بیان داشت: ما به بازگشت قشر جوان به روستاها نیازمندیم و باید با اشتغال‌زایی زمینه این امر مهم را فراهم سازیم  و جمعیت سالخورده سبب پویایی روستاها نمی‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر طرح اشتغال‌زایی بانک سینا اضافه کرد: طرح دیگری که در رابطه با اشتغال مطرح شده طرح بانک سیناست که اعتباری 18 درصدی به روستاییان می‌دهد که 5 درصد آن را معاون روستایی دولت به عنوان یارانه پرداخت می‌کند و 5 درصد دیگری راهم از طریق دیگری تامین می‌شود و 8 درصد آن را تولید کننده پرداخت می‌کند و اگر افراد به صورت شخصی یا تعاونی از این تسهیلات استفاده کنند بسیار مفید و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به هفته نکوداشت شهرستان دهاقان افزود: جشن ازدواج 17 زوج روستای قمبوان شهرستان دهاقان همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان‌های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که پیوند این زوجین مبارک باشد و زندگی سعادتمندی را آغاز کنند و در پرتو عنایت پروردگار زندگی خوشی داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار