رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا گفت:مقرر شده شهرداری در مجتمع تجاری باغملی محلی را برای عرضه محصولات مشاغل خانگی به مدت ده روز مشخص کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی اباذری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان شهرضا 14 میلیارد ریال است، اظهار کرد: 660 میلیارد ریال اعتبار از آذر 96 تاکنون در اختیار شهرستان شهرضا بوده است.

وی با اشاره به این‌که 88 طرح به مبلغ 13 هزار و 120 میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده است، افزود: از این تعداد 48 طرح به مبلغ 4 هزار و 588  میلیارد ریال پرداخت شده که این مبلغ 33 درصد اعتبارات است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان این‌که طرح‌های مستقل زیر 10 میلیون تومان از طریق اداره کار به بانک معرفی می‌شود، گفت: 350 میلیون تومان طرح مستقل به بانک‌ها معرفی شده است.

وی با اشاره به این‌که طرح‌های پشتیبان از طریق استان به بانک‌ها معرفی می‌شود، بیان داشت: با توجه به مصوبه کارگروه اشتغال شهرستان برای طرح‌های پشتیبان، استان اعتبارات را کاهش داده است و طرحی که 100 میلیون تومان اعتبار نیاز داشت 15 میلیون تومان تصویب کردند که تعداد زیادی انصراف داده‌اند.

اباذری با اشاره به اعتبارات طرح توسعه فراگیر در شهرستان شهرضا، گفت: مجموع اعتبارات 555 میلیارد ریال است که تاکنون 900 میلیارد طرح به بانک‌ها در قالب 29 طرح معرفی شدند و تعداد 16 طرح به مبلغ 108 میلیارد ریال در بانک مصوب شده و 5 طرح به میزان 4 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اعتبارات روستایی، تأکید کرد: اعتبارات روستایی در دی ماه به شهرستان ابلاغ شد که 50 میلیارد ریال برای شهرستان در نظر گرفته‌اند، در این رابطه 23 طرح با اعتباری بالغ بر 139 میلیارد به بانک‌ها معرفی شده است و 49 هزار و 970 میلیون ریال طرح از طریق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه اشتغال در روستاها معرفی شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به مشکلات پرداخت تسهیلات، عنوان کرد: در معرفی به بانک‌ها با مشکل مواجه شدیم سرپرستی بعضی از بانک‌ها جلوی پرداخت تسهیلات را بسته‌اند، طرح‌هایی که معرفی شده باید پرداخت شود.

وی با بیان این‌که تا پایان تیرماه فرصت بیشتری برای جذب اعتبارات نداریم، اضافه کرد: یکی از مصوبات کارگروه اشتغال از سال 95 تاکنون ایجاد بازارچه مشاغل خانگی توسط شهرداری شهرضا بوده است.

اباذری با بیان این‌که مشاغل خانگی شهرضا محلی برای عرضه محصولات خود در شهرستان ندارند، ادامه داد: مقرر شده شهرداری در مجتمع تجاری باغملی محلی را برای عرضه محصولات مشاغل خانگی به مدت ده روز مشخص کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای طرح کارورزی و توجیه کارشناسان ادارات شهرستان درباره این طرح، تصریح کرد: طرح کارورزی برای دولت بار مالی بسیاری دارد، در سال گذشته سهمیه شهرستان شهرضا 146 نفر بود و امسال 206 نفر که تعداد کارورز عهد قرارداد بسته 28 نفر بودند که 20 درصد از سهمیه پوشش داده شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به این‌که نرخ بیکاری استان 14 درصد است و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دو برابر یعنی 25 درصد است، افزود: 400 نفر برای اشتغال در سامانه اداره کار شهرضا ثبت‌نام کرده‌اند و در هر فصل باید 25 درصد از تعهدات اشتغال را اجرایی کنیم.

وی با بیان این‌که استان اصفهان در رتبه کارورزی رتبه پایینی دارد، گفت: آشنایی افراد با محیط کار، تبدیل علوم تئوری به کاربردی و مهارت‌آموزی از مزیت‌های اجرای این طرح پیش از ورود حرفه‌ای فرد به بازار کار است، همچنین کارورز به عنوان یک فرد دانش‌آموخته نیز دانشی دارد که می‌تواند به بنگاه یا واحد مربوطه منتقل کند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.