مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفـت: ۱۸ مدرسه روستایی در سرپل ذهاب بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه نظری مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفـت: با تلاش‌های صورت گرفته، ۱۸ باب آموزشگاه روستایی سرپل ذهاب که در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان پارسال تخریب شده بود، نوسازی و مهر ماه امسال میزبان دانش آموزان است.

وی گفت:: هم اکنون ساخت ۱۸ مدرسه روستایی در سرپل ذهاب بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا مهر امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: ۱۲ مدرسه روستایی دیگر در سرپل ذهاب نیز که قبل از زلزله دارای بافت فرسوده بود در حال مقاوم سازی و بازسازی است و امید است از این تعداد نیز سه مدرسه برای آغاز سال تحصیلی جدید تکمیل و به بهره داری برسد.

وی بیان کرد: ساخت ۱۴ مدرسه شهری سرپل ذهاب نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال انجام است و با توجه به ساماندهی و برنامه ریزی صورت گرفته، ۱۹ مدرسه در سرپل ذهاب برای اول مهر به صورت شیفت بندی آماده استقبال از دانش آموزان است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه اضافه کرد که عملیات تعمیر و بازسازی ۹ مدرسه نیز به اتمام رسیده و تمام دانش آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید کلاس‌های درس خود را در زیر سقف برگزار خواهند کرد.

نظری، با بیان اینکه تمام کمبود‌های موجود در بخش سرانه فضای آموزشی در سرپل ذهاب در حال جبران است، گفت: پیش بینی می‌شود سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموزان به هشت متر مربع برسد و این درحالیست که میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵ و ۲ دهم است که در این شهرستان با افزایش ۲۰۰ کلاس درس، این عقب افتادگی جبران شده است.

وی گفت: ساخت مدرسه ۱۵ کلاسه قیام، ۱۵ کلاسه قلم چی، ۶ کلاسه بانک مسکن و یک استخر دانش آموزی و ۲ سالن ورزشی که به همت خیران بانک شهر و بانک کشاورزی در سرپل ذهاب در دست اقدام است، در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در زلزله هفت و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان پارسال، ۱۸ مدرسه روستایی و ۱۴ مدرسه شهری در سرپل ذهاب تخریب شد که با همت خیران و کمک دولت در حال احداث و بازسازی است.

انتهای پیام/د

ساخت 14 مدرسه شهری سرپل ذهاب نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی 30 درصد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.