معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: سالانه 16 هزار نفر در جاده ها کشته می شوند.

فوت 16هزار نفر درجاده های کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خداداد مقبلی در نشست بررسی توانمندی‌ها و مشکلات راهداری و حمل نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با تاکید براینکه دوربین‌های کنترل سرعت نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای دارد، گفت:۲۰ درصد سهم تصادفات به راه و حوزه راهداری ارتباط دارد وبقیه آن را باید از دیگر نهادهای مرتبط جویا شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۸۸۰ دوربین از سال گذشته تاکنون برای جاده‌های کشور برنامه ریزی شده است، گفت: هم اینک ۵۰ درصد دوربین‌های مورد نیاز در جاده ها نصب و پیگیر نصب دوربین‌های باقیمانده در جاده های کشور هستیم.

معاون برنامه ریزی راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور بر آمادگی همکاری با دستگاه‌های دیگر برای کاهش سوانح تاکید کردو اظهارداشت: در بسیاری از ظرفیت‌ها به ویژه مسیر‌های فرعی و اصلی می‌توانیم مجموعه تاسیساتی را در اختیار شورا‌ها و دهیاری‌ها قرار دهیم تا به ایمن سازی جاده ها و کاهش تلفات کمک شود.


مقبلی تصریح کرد:خوشبختانه با فرهنگ سازی خوبی که طی سالهای اخیرانجام شد  ۷۵ درصد مردم کمربند ایمنی استفاده می‌کنند و این فرهنگی است که به طور تقریبی در همه مناطق کشور نهادینه شده و نشان دهنده تاثیر کارهای انجام شده در حوزه کاهش تصادفات توسط نهادهای فرهنگی واجتماعی است.

وی افزود: در گذشته راهداری نقشی در شکل گیری و توسعه روستا‌ها نداشت و همین مساله سبب غفلت از این مناطق شده است اما امروزه به دلیل درگیر بودن با مسئله راههای روستایی کار دراین حوزه الزامی است.

وی به مشکلات سازمان راهداری جنوب کرمان نیز اشاره و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مسائل این منطقه را در حوزه راهداری برطرف کنیم چرا که کمک‌هایی در حوزه راهداری جنوب کرمان شده، اما کافی نبوده از این رو امیدوارم در بودجه‌های آینده بیش از پیش به این منطقه توجه شود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور گفت: سال گذشته مقرر شد یکهزار و ۲۰۰ دستگاه سنگین راهداری بخریم که با توجه به مشکلاتی که وجود داشت این مهم محقق نشد که امیدواریم در سال جاری بتوانیم ماشین آلات سنگین خریداری و در اختیار استان‌ها قرار دهیم.

کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی  نیزدر این نشست گفت: هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در جیرفت و عنبرآباد وجود دارد که نیازمند حمایت سازمان راهداری برای آسفالت وبهسازی این جاده ها برای کاهش تصادفات خطرساز هستیم.

وی  تصریح کرد: استان کرمان رتبه دوم مناطق حادثه خیز را به خود اختصاص داده و جنوب کرمان سهم بسزایی در کسب این رتبه دارد.

انتهای پیام/ح

فوت سالانه 16هزار نفر درجاده های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.