مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه گفت: همزمان با عید سعید قربان 35 ناظر شرعی در کنار ناظران بهداشتی بر ذبح دامهای قربانی مردم در سراسر استان بصورت رایگان نظارت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی ولی زاده گفت: عید قربان عید غلبه بر خود و نزدیکی به خداوند متعال است و روزی است که پیامبر خداوند امر خداوند را اطاعت کرد و درصدد ذبح فرزند خود برآمد.

ولی زاده افزود: عبادتی که ثمره آن اطاعت نباشد برای فرد نتیجه‌ای ندارد و زمانی عبادت شیرین است که در نهایت به اطاعت الهی منجر شود و از خداوند متعال خواستار این مهم هستیم ورفتار ابراهیم خلیل (ع) در حقیقت  تجلی اطاعت محض مخلوق از خالق بود.

وی ادامه داد: قربانی کردن ریشه تاریخی دارد و اگر در قرآن جست‌وجو کنیم در سوره مائده مشاهده می‌کنیم وبرای کسانی که در عیدقربان حج مشرف نشده اند ،عملی مستحب است که بعنوان یک امرپسندیده مردم قربانی کرده و با اهدای مقداری از گوشت قربانی به فقرا به خداوند منان تقرب می یابند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی آذربایجان غربی افزود: بهترین و امن‌ترین محل برای ذبح قربانی، مراکز کشتارگاهی هستند که هم ناظر بهداشتی و هم ناظر شرعی در آنجا حضور دارند.

وی افزود: 35 ناظر شرعی در کشتارگاه‌های سراسر آذربایجان غربی حضور دارند تا بر ذبح دام‌های قربانی طبق  موازین  و آداب اسلامی ، نظارت کنند.

انتهای پیام/ع

نظارت بر ذبح دام ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.