امام جمعه موقت قزوین گفت: بهترین راه نجات کشور مبارزه با فساد اقتصادی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حجت الاسلام و المسلمین علی قابل امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه بر برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و احتکار کنندگان تاکید کرد و از بازاربان و اصناف خواست در این اوضاع نابسامان انصاف را رعایت کنند و مراقب باشند افراد سودجو کالا‌ها را احتکار نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین قابل با اشاره به فرار رسیدن عید قربان از مومنان خواست تا به هم نوعانی که توان خرید قربانی را ندارند، کمک کنند.

وی همچنین تاکید کرد که در قربانی گوسفندان، جشن عید غدیر و مناسبت‌های محرم به سلامت و بهداشت توجه شود چرا که دشمنان در صدد سوء استفاده هستند و ممکن است از مواد غیر بهداشتی در شربت‌ها برای ضربه زدن به مردم استفاده کنند.

امام جمعه موقت قزوین به فاجعه کشتار حاجیان در سال ۶۶ اشاره کرد و گفت: در آن سال جمع کثیری از حاجیان با گلوله آل سعود به خاک و خون کشیده شدند و در سال ۹۴ هم بیش از ۴۰۰ حاجی جان باختند که مسئولان باید پیگیر حقوق شهدا باشند.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: آزادگان با مقاومت و ایستادگی در مقابل شکنجه‌ها، دشمن را پشیمان کردند.

خطیب نماز جمعه افزود: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به همه اموخت که ناامید نشوند و جسم شان را سالم نگه دارند که به درد مردم خواهند خورد و تعداد زیادی از آنان را به سلامت برگرداندند که امروز به کشور خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قابل با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد گفت: این کودتا در نتیجه اعتماد ملی گرایان به آمریکا بود و همین اعتماد در برجام هم به وجود آمد و آنان امتیازات زیادی از ما گرفتند که نتیجه‌ای برای کشور نداشت.

وی گفت:: باید مراقب کسانی که به انگلیس کمک کردند، بود.

امام جمعه موقت قزوین همچنین به کشتار مردم یمن اشاره کرد و گفت: در طی سال گذشته و امسال آمریکا ۲ بار به بهانه اینکه سوریه به مردم خود بمب شیمیایی زده است، به این کشور حمله کرد، ولی هواپیمای آل سعود هر روز به یمن بمب می‌زند و با حمله به اتوبوس دانش آموزان تعداد زیادی را شهید و تعدادی را هم مجروح می‌کند که این نشان دهنده تضاد و تناقض شدید حرف و عمل آن‌ها ست.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.