نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نماز جمعه هدیه و موهبت انقلاب اسلامی است که تا کنون ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: اولین نماز جمعه در سال ۵۸ به دستور امام راحل و به امامت آیت الله طالقانی برپا شد و به عنوان بزرگترین کار فرهنگی انقلاب تا کنون با حضور گسترده مردم ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: برپایی نماز جمعه بستری را برای برقراری امنیت در جامعه فراهم می‌کند چرا که در این همایش باشکوه است که جلوی بسیاری از مفاسد و گرفتاری‌ها جامعه گرفته می‌شود..

وی اضافه کرد: هر فرد شرکت کننده در نماز جمعه باید خود را عضو فعال بداند و در ترویج نماز جمعه و جماعت تلاش کند.

خطیب نماز جمعه در ادامه با اشاره به سالروز عملیارت مرصاد گفت:منافقان با تکیه بر صدام و مستکبران جهان به خیال خود که کسی جلوی آنان ایستادگی نمی‌کند از عراق به سمت ایران حرکت، اما مردم مومن ایران، منافقان را در تنگه مرصاد گیر زمین گیر کردند و این دشمنان کورد دل در نقشه خودشان سوختند.

امام جمعه قزین افزود: بسیاری از بمباران شیمیایی به خاطر جاسوسی‌های منافقان بود که عاقبت خود آنان در آتش مستکبران سوختند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به حج تمتع اشاره کرد و گفت: تقوای الهی، ذکر، یادآوری روز مرگ و رستاخیز از جمله رهاورد‌ها حج است که ما را به خدا نزدیک‌تر می‌کند.

وی همچنین به درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت الاسلام محمد تقی بهلول اشاره کرد و گفت: این عالم مجاهد سالیان سال در تبعید به سر می‌برد و به عنوان یک زاهد برای مملکتش دنیای برکت بود.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به سالروز درگذشت فقیه مجاهد آیت الله مشکینی اشاره کرد و گفت: وی نقش بسزایی در پیروزی انتقلاب اسلامی داشت.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.