امام جمعه اصفهان گفت:آمریکا می‌خواهد همه‌جا تحت سلطه آن‌ها باشد لذا آن‌ها می‌خواستند سوریه را بگیرند ولی ما نگذاشتیم و اگر ایران نبود هم سوریه و هم عراق شکست‌خورده بود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژادامام جمعه اصفهان شامگاه پنج‌شنبه در مراسم یادواره شهدا منطقه علیای اردستان اظهار داشت: حضرت امیر در خطبه 110 نهج‌البلاغه می‌فرمایند که بهترین وسیله برای رسیدن به خدا ایمان به الله و رسول‌الله هست.

وی افزود: مهم‌ترین قدم بعد از ایمان به خدا جهاد در راه خدا هست به همین دلیل در سخنان امیرالمؤمنین(ع)‌ از جهاد به عنوان قله اسلام تعبیر شده است.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به موانع رسیده به قله جهاد تصریح کرد: همه ما حتی جانبازان و ایثارگران در راه رسیدن به قله هستیم برای همین باید در این مسائل دنیا و مادیات مراقب باشیم.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به آیات سوره عصر اظهار داشت: همه انسان‌ها خسارت می‌بینند و سرمایه عمر خود را از دست می‌دهند مگر افرادی که ایمان به خدا و قیامت آوردند و عمل خدا را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: تنها گروهی که از این خسارت استثنا شده‌اند آن‌هایی هستند که ایمان‌ دارند و دیگران را هم به کار نیک هدایت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به سخنی دیگر از حضرت علی(ع) گفت: کسی که به حرامی برسد و تحریک بشود ولی آن را انجام ندهد و با شیطان داخلی و بیرونی خودش بجنگد فضیلتش از شهید بیشتر هست.

وی افزود: شهدا جان دادند که ما بتوانیم بدون شهادت به قله اسلام برسیم و جان خود را دادند که حکومت اسلامی برپا باشد و ما در امنیت زندگی کنیم.

طباطبایی‌نژاد گفت: زمانی که جبهه می‌رفتند نیت‌ها خالص بود و خیلی از رزمندگان برای مادیات جبهه نمی‌رفتند و اگر ما شهدای دفاع از حرم و دفاع مقدس نبودند امنیت و عزتی به این معنا نداشتیم.

وی با اشاره به سخنان امام گفت: وقتی دشمنان علیه ایران صحبت کردند بدانید راه درست است ولی اگر تعریف کردند راه را اشتباه می‌رویم؛  آمریکا می‌خواهد همه‌جا تحت سلطه آن‌ها باشد لذا آن‌ها می‌خواستند سوریه را بگیرند ولی ما نگذاشتیم و اگر ایران نبود هم سوریه و هم عراق شکست‌خورده بود.

امام جمعه اصفهان گفت: در فضاهای مجازی تبلیغ عدم کارایی حکومت ایران را می‌کنند ولی کدام کشور می‌توانند با این حجم تحریم و مشکلات می‌تواند دوام بیاورد؟

طباطبایی نژاد افزود: همه می‌گویند انقلاب چکار کرده همین استقلال که ایران دارد به برکت انقلاب هست الان کشوری مثل ژاپن تحت سلطه آمریکا هست و با وجود پیشرفته‌های اقتصادی که داشته است حتی ارتش برای خود ندارد.

وی تصریح کرد: ترامپ گفت بدون پیش‌شرط آماده مذاکره هستیم ولی روز بعد وزیر امور خارجه 12 شرط گذاشت یکی از آن‌ها این بود که ایران دست از انقلابی‌گری بردارد و یکی دیگِر این بود که برای ابد هسته‌ای را کنار بگذاریم این‌ها شروط آمریکا بود.

امام‌جمعه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: با این همه ترامپ پیشنهاد مذاکره داد که عده‌ای از مردم‌باور کنند که آمریکا حاضر هست با ایران مذاکره کند.

 

انتهای پیام/م

برگزاری مراسم یادواره شهدا منطقه علیای اردستان

برچسب ها: مراجع تقلید ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.