استاندار فارس گفت: استان فارس به عنوان قطب کشاورزی، علمی، پزشکی و بازرگانی، آماده توسعه همکاری با کشور قزاقستان است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در جلسه دیدار با امریف بغداد کولتائویچ سفیر جدید کشور قزاقستان در ایران، با اشاره به روند توسعه اقتصادی و سیاسی در کشور قزاقستان و ویژگی‌های مشترک اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور اظهار داشت: فارس به عنوان قطب کشاورزی، علمی، پزشکی و بازرگانی، آماده توسعه همکاری با کشور قزاقستان است و جایگاه مناسب این استان، زمینه تحقق این امر را فراهم کرده است.
استاندار فارس افزود: مردم ایران و کشور قزاقستان، آشنایی نزدیکی نسبت به وجوه مشترک فرهنگی و پیشینه تاریخی یکدیگر دارند و استان فارس علاقمند توسعه همکاری‌های تمام‌جانبه با استان‌های کشور قزاقستان است.
نماینده عالی دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: بخش‌های کشاورزی، دانشگاهی، پزشکی و معادن فارس، جایگاهی جهانی و فراملی دارد و این استان از این جایگاه خود برای توسعه همکاری با سایر ملل بهره‌گیری می‌کند.
صادق عابدین با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌ها میان استان «آلماآتی» قزاقستان و استان فارس گفت: ظرفیت‌های بالای استان فارس محور تاثیرگذاری برای، همکاری‌های بین استانی میان دو کشور به شمار می‌رود.
امریف بغداد کولتائویچ سفیر جدید کشور قزاقستان در ایران نیز با ابراز خرسندی از حضور در استان فارس و شهر شیراز، اضافه کرد: مردم قزاقستان با مشاهیر و پیشینه فرهنگی مردم فارس آشنا هستند و به همین لحاظ نیز گسترش همکاری با این استان، از جمله اولویت‌های ما است.
سفیر جدید قزاقستان در ایران افزود: فرهنگ مردم قزاقستان شباهت‌های بسیاری با فرهنگ مردم ایران دارد و این کشور همسایه، همواره به عنوان کشوری دوست، دارای اهمیت خاصی برای مردم و دولت ما است.
این جلسه با بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های دو جانبه میان استان فارس و کشور قزاقستان پایان یافت./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.