رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت:دستگاه قضایی در برابر مفسدان اقتصادی و کسانی که با سوءاستفاده از جایگاه خود به حقوق بیت المال دست اندازی می‌کنند تمام قد ایستاده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان در جلسه هماهنگی برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: باید با اخلال گران در نظام اقتصادی بدون نگاه به پست و مقام و جناح و شائبه‌های سیاسی برخورد کرد.

حجت الاسلام قدرتی به چالش‌ها اشاره کرد و افزود: پراکندگی و نامناسب بودن قوانین، ناهماهنگی بین مسئولان، پرداختن به امور غیر مهم، بی تدبیری مدیران، نظارت نداشتن صحیح دستگاه‌های نظارتی، ضعف اطلاعات و آمار و اعتماد بیش از حد و کمبود مدیران متخصص و متعهد باعث مشکلات اقتصادی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در برخورد جدی با مفاسد اقتصادی گفت: با این فرمایش معظم له، حجت بر ما تمام شد و با عزمی جدی با تمام مفسدان مبارزه می‌کنیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: تاکنون ۱۳ انبار بزرگ احتکار کالا به ارزش ۷۰ میلیارد تومان در استان شناسایی و پلمب شد ه. است.

وی، ارزش انبار‌های شناسایی شده را بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این افراد درصدد اختلال در بازار و عرصه اقتصاد کشور بوده اند که پرونده آن‌ها به تهران و دادگاه ویژه ارسال می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه قزوین در مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشرو استانهاست، افزود: احتمال دارد به دلیل حجم بالای پرونده‌ها اجازه داده شود تا دادگاه ویژه مفاسد در استان راه اندازی شود و تا آن موقع این پرونده‌ها به تهران ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به سرنوشت کالا‌های احتکار شده، گفت: کالا‌های خارجی در اختیار دولت قرار می‌گیرد و کالا‌های ایرانی با قیمت مصوب روانه بازار خواهد شد.

 معاون اقتصادی استاندار هم به مشکلاتی از جمله خشکسالی، سرمازدگی، بالارفتن دما اشاره کرد و گفت: این مسائل باعث نوسان و بالا رفتن قیمت‌ها شده است، اما با تدابیر اتخاذ شده سعی داریم تا بازار با آرامش اداره شود.

حبیبی افزود: در تامین کالا‌های اساسی مشکلی نیست و کالا‌هایی مانند برنج، شکر، گندم، گوشت و مرغ به اندازه کافی ذخیره شده است.

انتهای پیام/

جلسه هماهنگی برخورد با مفاسد اقتصادی در قزوین

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.