معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: افراد اخلال گر در تنظیم بازار به قوه قضائیه معرفی می‌شوند و به شدت با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در نشست ستاد تنظیم بازار استان افزود: دستگاه‌های قضایی و نظارتی باید به کمک دستگاه‌های اجرایی بیایند تا از اختلال در بازار جلوگیری شود.

حبیبی اضافه کرد: در تامیین کالا‌های اساسی به هیچ عنوان دچار مشکل نیستیم و باید در نحوه نظارت اصلاحات اساسی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه روزی ۲۰ تن مرغ منجمد به جز کشتار روز توزیع می‌شود، گفت: در استان قزوین معمولا روزی ۷۰ تن مرغ مصرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به افزایش گوشت مرغ در بازار گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ با ارز تعادلی باید در بازار ۸۱ هزارو ۵۰۰ ریال باشد و بیشتر از آن، مخالفت با مصوبات کارگروه کشوری است.

حبیبی افزود:طبق اعلام شرکت پشتیبانی دام کشور اقلام اساسی مرغداری از جمله ذرت و کنجاله و همچنین سویا به مقدار لازم وارد شده است و تمام مرغداری‌ها از طریق جهاد کشاورزی استان‌ها به هر میزان که مورد نیازشان باش، می‌توانند این محصولات را تهیه کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت:مرغ‌های منجمد توزیع شده برای مصرف عامه مردم در نظر گرفته شده است که غالبا در رستوران‌ها مصرف می‌شود که ستاد تنظیم بازار با هماهنگی دستگاه قضایی با این موضوع به شدت مبارزه خواهد کرد.

وی افزود: تا پایان امروز باید پخش مرغ منجمد در قالب فروشگا‌های بزرگ با پراکندگی خوب در سطح شهرستان‌ها صورت پذیرد تا همه مردم دسترسی آسان و راحتی به تهیه گوشت سفید داشته باشند.

حبیبی خاطر نشان کرد: ۲۵ قلم کالا‌های اساسی مشمول ارز دولتی و تعادلی است که باید به این اقلام در ستاد تنظیم بازار برای پیش بینی مشکلات آینده، دارو را نیز اضافه کرد.

وی گفت: تا اردیبهشت سال آینده هیچ افزایش قیمتی در کالا‌های اساسی نخواهیم داشت و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور از اردیبهشت سال ۹۸ فقط ۹ درصد به قیمت‌های مصوب اضافه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: با تشکیل ستاد احتکار و اختفا توانسته ایم بسیاری از اقلام اساسی احتکار شده را کشف و به روند بازار باز گردانیم.

وی خاطر نشان کرد: شرایط به گونه‌ای است که از تمام ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها باید استفاده شود تا ظرف سه روز آینده گزارش جامع از اقلام احتکار شده بتوانیم به مردم ارائه دهیم.

حبیبی گفت:صادرات و خروج دام از استان باید به کمترین میزان برسد، چراکه با توجه به پیش روی بودن عید سعید قربان و بازگشت حجاج خانه خدا و مصرف بالای دام زنده با گرانی و کمبود آن مواجه نشویم.

وی با اشاره به نوسان قیمت گوشت قرمز در استان گفت:طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت گوشت قرمز باید بیش از ۳۷۰ هزار هزار ریال نباشد و شرکت پشتیبانی کشور آمادگی خود را برای تامین مصرف استانی به هر اندازه را اعلام داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت:مجموعه جهاد کشاورزی باید تمام میزان مصرف گوشت قرمز استان را مشخص تامین کند تا فردا بین قصابی‌ها پخش شود.

وی با اشاره به عدم کمبود شکر در بازار خاطر نشان کرد: ۶ هزار تن شکر وارد کشور شده است و در تامین این کالا هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.