جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در سفرش به برزیل در سخنانی خواهان همکاری نظامی بیشتر این کشور با آمریکا از جمله در تحقیقات فضایی شد.

وزیر دفاع آمریکا خواستار روابط بهتر با برزیل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در سفرش به برزیل در سخنانی خواهان همکاری نظامی بیشتر این کشور با آمریکا از جمله در تحقیقات فضایی شد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «ما خواهان روابط نزدیک‌تر با برزیل هستیم.»

متیس که در جمع دانشجویان نظامی در کالج ارتش برزیل در ریو دوژانیرو سخن می‌گفت، آن‌ها را تشویق کرد تا به سنت طولانی مدت خود در زمینه همکاری با ارتش آمریکا و از جمله متحدان خود در جنگ جهانی دوم ادامه دهند.

متیس گفت: «آمریکا به فکر حضور بلند مدت در آمریکای لاتین و برزیل است و موفقیت نسل‌های آینده در موضوع امنیت به این موضوع بستگی دارد که ما چگونه به امر اعتماد سازی در تمام سطوح در بین متحدانمان و شرکایمان در قاره آمریکا بپردازیم. با نگاه به آینده ما امروز خواهان ایجاد اعتماد هستیم.»

وی افزود: «ما برزیل را انتخاب می‌کنیم و این به خاطر آن نیست که این کشور در خط استوا قرار گرفته است. اما ما می‌خواهیم با برزیلی‌ها کار کنیم. برزیل همانند ما در قاره آمریکا قرار دارد و ما از نظر سیاسی با هم اشتراکاتی داریم. شما همچنین از نظر فن آوری پیشرفت‌هایی داشته اید که چشمگیر بوده است. دیگران نمی‌توانند این موضوع را درک کنند.»

انتهای پیام/

اظهارات متیس درباره بهبود روابط آمریکا با برزیل در سفر به این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
کمی خوب است مطالعه کنید اعتمادی که ساکنان اصلی و اولیه قاره آمریکا به آمریکائیها کرد چه بلائی بر سر تمدن سرخپوستان...تمدن اینکاها..... و آورد؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
جهان آنطور که دیده ایم هر کس به آمریکا اعتماد کرده از پشت خنجر خورده از اروپائیان بگیر تا آمریکای لاتین ( همین اعتماد آمریکائی چه بلائی بر سر شیلی - کوبا - ونزوئلا - کلمبیا......آورد؟)
آخرین اخبار