دبیر روابط بین‌المللی حزب کارگران برزیل گفت الحاق کلمبیا به یک بلوک نظامی مثل ناتو می‌تواند تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه آمریکای لاتین تلقی شود.

مقام برزیلی: ناتو در آمریکای لاتین، تهدیدی است برای صلح منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مونیکا والنته، دبیر روابط بین المللی حزب کارگران برزیل، که هفته گذشته در بیست و چهارمین نشست سالانه مجمع سائوپائولو شرکت کرده بود، در گفتگویی با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد تصمیم اخیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مبنی بر وارد کردن کلمبیا به این سازمان به عنوان "شریک جهانی" آن، مایه نگرانی کشور‌های آمریکای لاتین شده است.

والنته که از چهره‌های سرشناس حزب کارگران برزیل است، تصریح کرد الحاق یک کشور آمریکای لاتین به یک بلوک نظامی مثل ناتو می‌تواند تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه آمریکای لاتین تلقی شود.

والنته افزود: «بدیهی است که چنین اتفاقی ما را نگران می‌کند. ما این وضعیت را نوعی عقب نشینی و تهدیدی برای صلح منطقه می‌دانیم. ما ورود کلمبیا به ناتو را دخالت آمریکا در منطقه می‌دانیم و این چیزی است که از نظر همه کشور‌های منطقه کاملا غیرقابل قبول است».

وی ادامه داد: «برای مقابله با این گونه دخالت‌های آمریکا در منطقه باید سازمان‌های منطقه‌ای از قبیل جامعه کشور‌های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب و همچنین اتحادیه کشور‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) را تقویت کنیم. برای مقابله با ورود کشور‌های منطقه به اتحاد‌ها و ائتلاف‌های نظامی که ربطی به منطقه ما ندارند، باید یک پویش نجات و مقاومت به راه اندازیم و مانع از آن شویم که آمریکا سازمان‌های چندجانبه‌ای را که دولت‌های ترقی خواه منطقه ایجاد کرده اند، به خطر اندازد».

احزاب و جنبش‌های ترقی خواه آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب در بیست و چهارمین نشست مجمع سائوپائولو که پانزدهم تا هفدهم ژوئیه در هاوانا پایتخت کوبا برگزار شد، شرکت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار