نماینده شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد این کشور امیدوار است متحدان واشنگتن حضور نظامی خود را در افغانستان افزایش دهند.

آمریکا امیدوار به افزایش حضور نظامی متحدانش در افغانستان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا قصد تغییر قابل توجهی در استراتژی خود در افغانستان، که در سال 2017 اتخاذ کرده، ندارد و امیدوار است متحدانش نیز حضور نظامی خود را در این کشور افزایش دهند.

 نماینده شورای امنیت ملی آمریکا ضمن تاکید بر متعهد ماندن این کشور به استراتژی فعلی خود به اسپوتنیک اعلام کرد: ما به طور منظم بازبینی‌های را به منظور بررسی میزان اثربخشی استراتژی‌های خود شکل می‌دهیم و تعدیلات ضروری را به منظور اطمینان از این مسئله که منابع کشور در موثرترین شکل ممکن بکار گرفته می‌شوند، را انجام می‌دهیم.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: ما قصد انجام یک ارزیابی جامع از استراتژی اصلی خود، همانند آنچه تابستان گذشته صورت گرفت، را نداریم.

نماینده شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه افزود: متحدان و شرکای آمریکا مشارکت و همکاری خود را در سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش داده‌اند و دو شریک عملیاتی جدید نیز به ماموریت مربوط به سازمان ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، پیوستند. این بدان معناست که ما از متحدان و شرکای واشنگتن انتظار داریم سهم منصفانه‌ای از بار اقدامات صورت گرفته در افغانستان را با ادامه افزایش نیروهای نظامی و کمک‌های مالی خود برعهده بگیرند.

روز سه شنبه خبرگزاری رویترز گزارش داد طی ماه‌های آتی آمریکا قصد ایجاد تغییراتی در استراتژی خود در افغانستان  را دارد.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ژنرال آستین میلر را به عنوان جانشین ژنرال جان نیکلسون برای فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان معرفی کرد. این اقدام به دنبال آن صورت گرفت که بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد این کشور علیرغم 16 سال اشغال افغانستان و صرف 4.7 میلیارد دلار در این کشور، نتوانسته موفق به ایجاد ثبات در افغانستان شود.

رئیس جمهور آمریکا بارها دیگر اعضای سازمان ناتو را برای اجرای تعهدات مربوط به هزینه دفاعی سالانه در این سازمان تحت فشار قرار داده است و همواره از اینکه دیگر اعضای اروپایی ناتو سهم نظامی کمتر از تعهد خود را می‌پردازند، ابراز نارضایتی کرده است.

انتقاد‌های ترامپ از کشور‌های عضو ناتو با واکنش متحدان اروپایی روبرو شد. رئیس جمهور آمریکا در حالی خود را آماده حضور در نشست کشور‌های عضو ناتو می‌کند که انتظار می‌رود این نشست در خصوص موضوع هزینه‌های دفاعی کشور‌های عضو، نشستی پرتنش باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار