استاندار آذربایجان شرقی گفت: پروژه راه آهن میانه- تبریز تا بستان‌آباد ۹۹ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خدابخش استاندار آذربایجان شرقی گفت: راه آهن میانه_ بستان آباد برای رسیدن به تبریز به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: پروژه راه آهن میانه- تبریز تا بستان‌آباد ۹۹ درصد پیشرفت دارد و از بستان‌آباد تا ائل‌گلی حدود ۶۳ درصد پیشرفت دارد.

وی تصریح کرد: پایه‌های پل آماده و برای خرید ورق سقف پایه حدود ۸۰ میلیارد تومان نقدینگی لازم داریم که پیگیر تخصیص این رقم هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در مسیر راه‌آهن میانه- تبریز دو پل بزرگ وجود دارد یکی از باسمنج به ائل‌گلی به طول یک کیلومتر و یکی پل دیگر در مسیر شبلی بعد از تونل وجود دارد که اگر ورق‌های این پل خریداری شود پیشرفت پروژه به سرعت به ۸۵ درصد می‌رسد.

خدابخش ادامه داد: امسال ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه برای پروژه لحاظ شده و پیمانکاران دو شیفته کار می‌کنند.

مسیر خط آهن تبریز ـ. میانه که به طول ۱۸۳ کیلومتر، ادامه راه‌آهن تهران ـ. میانه است، در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد. این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 

انتهای پیام/ی

 

نوبخت در تبریز

برچسب ها: استانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار