سیاست اصلی دولت واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی است  رییس جمهور گفت: طرح‌های نیمه تمام باید به بخش خصوصی واگذارشود و دولت در این زمینه پیشقدم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛   روحانی رییس جمهور کشور در شورای اداری استان آذربایجان شرقی گفت: دولت دوازدهم سیاستش این است که طرح‌های نیمه تمام راتکمیل کند و از ابتدای اغاز کاردولت در صدد پیاده کردن این سیاست است.

وی با اشاره به برخی از نیازمندی‌ها در کشور گفت:مردم انتظار دارند تا شاهد پیشرفت متوازن در سایر زمینه‌های اجتماعی فرهنگی و بهداشتی باشند به همین دلیل باید برای این زمینه‌ها اعتبار در نظر گرفته شود ونمی توان  همه اعتبار را فقط در یک زمینه خاص صرف کرد.

وی افرود: اگر می‌خواهیم طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم سرمایه گذاری باید در این زمینه افزایش یابد باید کاری کنیم تا امنیت بخش خصوصی را تامین کنیم در غیر این صورت سرمایه گذاری انجام نخواهد شد.

وی افزود: تا جذب سرمایه و محیط کسب و کار اصلاح نشود پیشرفتی در زمینه سرمایه گذاری‌ها ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت وجود فناوری‌های نوین به کشور افزود: با وجود فناوری و تکنولوژی جدید می‌توان راندمان تولید را افزایش داده و سرعت تولید را بالا ببریم.

روحانی افزود: مستمری هارابرای کشور چهاربرابر دردولت تدبیر افزایش یافته و درصدد بودیم که یارانه‌ها را طوری تنظیم کنیم که فقط به دست افراد نیازمند برسد که لایحه را در مجلس ارائه دادیم و مجلس ان را تصویب نکرد.

وی افزود: گاهی وقت‌ها نیاز است برای حل برخی از مشکلات همه گواه سه گانه دست در دست هم داده و مشکلات را از پیش روی بردارند.

رییس جمهوربا اشاره به برخی از مشکلات که از خارج از کشور تحمیل می‌شود افزود: بازی جدیدی از سوی ایالات متحده اغاز شده است که می‌خواهند با زورگویی کشور را تحت فشار قرار دهند که در مقابل ما نیز کاری کردیم که با برجام حجت را برای جهانیان تمام کنیم و در صورت خارج شدن امریکا از برجام رسوایی دیگری نیز برای ایالات متحده رقم خواهد خورد.

وی افزود: اژانس بین المللی اتمی ده‌ها بار گزارش داده که ما فعالیت صلح امیز هسته‌ای داریم و اگر امریکا بخواهد از تعهد برجام خارج شود ملت ما یکپارچه است.

وی افزود:ما بدخواهان زیادی دایم که باید برای مقابله با ان‌ها برنامه ریزی کنیم که یک نمونه ان برنامه ریزی برروی تثبیت ارز بود که التهاب ان را ازبین بردیم و نقشه‌های سودجویان و دشمنان خارجی را نقش برا اب کردیم.

روحانی گفت:ما نرخ ارز را تثبیت کردیم و برای سال‌های اینده نیز این روند را ادامه خواهیم داد و خوشبختانه نیاز‌های اصلی کشور هر چه باشد توانمندی‌های ما نیز بیشتر است.

روحانی:حمایت از کالای ایرانی یکی ازراه‌های کنترل بازار ارزاست و سامانه نیما برای حذف سوجویان و دلالان بازار ارز راه اندازی شده است. سکون و ارامش مردم تثبیت بازار و جلوگیری از قاچاق معاملات ارزی در سامانه نیما رصد می‌شود.

وی افزود: مابیش از ۸۰۰ هزارشغل درسال گذشته ایجاد کردیم که نسبتا خوب است و راه‌های مختلفی برای تامین اشتغال در نظر گرفته ایم و امسال به دنبال ان هستیم اشتغال بیشتری نسبت به سال‌های گذشته ایجاد کنیم.

روحانی گفت:درسال گذشته چهارصد هزارمتر مربع فضای درمانی در اذربایحان شرقی ایجاد شد در حالی که قبل از ان این فضا ۸۰۰ هزار متر مربع در طول دولت‌های قبل بود.

روحانی افزود:تا پایان سال تمامی شهر‌ها و نودو سه درصد روستا‌های استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

حسن روحانی ادامه داد: اینکه دولت مدام برای گسترش فضای مجازی تلاش می‌کند و بر پهن‌باند شدن اینترنت روستاها و همچنین نسل جدید اینترنت‌ها تاکید دارد، در وهله اول بیش‌ترین مشکلات و انتقادات را برای خودمان دارد اما ما این‌ها را به جان می‌خریم برای این که مردم در شفافیت زندگی کنند.

وی درباره اشتغال در فضای مجازی نیز خبر داد: اشتغال ۲۰۰هزار نفر در فضای مجازی موضوع بسیار مهمی است اما ما باید بحث امنیت و مسائل اخلاقی را هم در فضای مجازی ملاحظه کنیم.

560 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های مراغه –ارومیه

نوبخت سخنگوی دولت گفت:کل اعتبارات پرداختی به استان اذربایجان شرقی ۳ میلیارد و ۹۹۷ میلیون تومان است که در مقایسه باسال‌های ۸۸ تا ۹۱، ۲و یک دهم برابر شده است.

نوبخت افرود:روند شاخص‌ها در این چها رسال گذشته عوض شده است و با توجه به مضیقه ها‌ی دولت یک پیشرفت اشکار در زمینه تخصیص اعتبارات به استان اذربایجان شرقی مشاهده می‌شود.

وی افزود: درسفر قبلی ریاست  جمهور تعهدات برای ۲۳ پروژه مصوب ۹۴۶ میلیارد تومان بود که هزارو ۳۹۴ میلیارد تومان یعنی با ۱۴۷ درصد افزایش تا به امروز به ان پرداخت شده است.

نوبخت گفت:۱۸ پروژه از این ۲۳ پروژه کاملا تمام شده و ۵ پروژه باقی مانده نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد که در صورت تخصیص اعتبار به اتمام خواهند رسید.

نوبخت گفت:۵۶۰ میلیارد تومان نیز اعتبار برای راه‌های مراغه –ارومیه هزینه شده است که ظرف ما‌های اینده این خط اهن نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود:برای سفر امروز نیز ۲۸ طرح با اعتبار هزارو ۹۸۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که هزارو صدو ۸۸ میلیارد تومان ان از خزانه و بقیه از صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.

نوبخت افزود:بیشترین بخش این اعتبار به منابع آب با ۵۵۷ میلیارد توانمن عمران شهری و روستایی با ۱۲۵ میلیاردتومان، بهداشت و درمان ۳۰۸ میلیارد تومان ،حمل و نقل ۶۰۵ میلیارد تومان ،ورزش و جوانان ۱۷ میلیارد تومان، آموزش عالی ۸ میلیاردتومان و بخش فرهنگ ۲۳ میلیارد تومان را از این اعتبارات به خود اختصاص دادند.

تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای دریاچه ارمیه

پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای دریاچه ارمیه هزینه شده است که امیدواریم با دستور رییس جمهور مشکل این دریاچه نیز حل شود.

وی افزود:خط اهن میانه - تبریز الان ۲۰ سال به طول کشیده در حال حاضر در دولت تدبیر و امید شاهد پیشرفت ان هستیم که امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم این پروژه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی افزود:از دولت انتظار می‌رود به جای افتتاح پروژه زیاد تمرکز خودرا برروی چند پروژه مهم گذاشته تا بتواند با سرعت ان‌ها را عملیاتی کند.

وی افزود: امیدواریم با اجرایی شدن اصل ۱۱۵ قانون اساسی بتوانیم زبان و ادبیات ترکی در استان اذربایجان شرقی تدریس کنیم.

۲ میلیارد و چهارصد میلیون دلار صادرات سهم آذربایجان شرقی در سال گذشته

خدابخش استاندار اذربایجان شرقی نیزدراین مراسم با بیان اینکه این استان در دولت تدبیر و امید با اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان در کنار مردم استان بوده است افزود:، اما این استان ظرفیت توجه بیش از بیش برای توسعه را داراست.

خدابخش گفت:سال گذشته ۲ میلیارد و چهارصد میلیون دلار صادرات از استان داشته ایم که مهمه این‌ها را بخش خصوصی انجام داده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با نام سال حمایت از کالای ایرانی افزود:امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده از طرف دولت در زمینه حمایت از کالای ایرانی بخش خصوصی بتواند در این زمینه و تحقق شعار سال اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی گفت: ما در استان می‌توانیم بیش از ۵ میلیارد تومان پروژه را به بخش خصوصی واگذار کنیم که با اتخاذ سیاست‌های مناسب و تسهیلات می‌توان آن را اجرایی کرد.

وی با اشاره به سیاست قاطع دولت در زمینه تعیین قیمت قاطع ارز افزود: نگرانی‌ها پس از این تصمیم فروکش کرده و شاهد ارامش روانی در بازار هستیم که اتخاذ چنین تصمیم‌هایی از سوی دولت می‌تواند کمک شایانی به بخش خصوصی کند.

 

انتهای پیام/ش

برچسب ها: حسن روحانی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.