معاون رئیس‌جمهور گفت: فاز دوم خط یک مترو تبریز در هفته دولت آماده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نوبخت در بازدید از پروژه ایستگاه متروی تبریز در میدان ساعت و میدان شهید بهشتی تبریز افزود:پروژه مترو از جمله همکاری‌های ارزشمند و مشترک شهرداری و دولت است؛ با همین پشتوانه، امیدواریم کارهای اجرایی به‌گونه‌ای پیش برود که فاز دوم خط یک را در هفته دولت آماده کنیم، تا به‌این‌ترتیب، تسهیلات بیشتری در اختیار مردم تبریز قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس جلسه‌ای که پیش از سفر به تبریز داشتیم، انتظار این است که 200 میلیارد تومان دیگر بتوانیم به این پروژه تزریق کرده و مشکلاتی که در ارتباط با تضمین و اوراق مشارکت به‌عنوان تضمین مالی لازم است، برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که تاکنون، بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان توسط دولت و شهرداری در پروژه متروی تبریز سرمایه‌گذاری شده است، تأکید کرد: پروژه قطار شهری تبریز، تعیین کاملاً مناسبی در همکاری دولت و شهرداری تبریز به‌عنوان یک‌نهاد غیردولتی، برای خدمت به مردم است.

نوبخت  اظهار داشـت: پروژه مترو ازجمله همکاری‌های ارزشمند و مشترک شهرداری و دولت است؛ با همین پشتوانه، امیدواریم کارهای اجرایی به‌گونه‌ای پیش برود که فاز دوم خط یک را در هفته دولت آماده کنیم، تا به‌این‌ترتیب، تسهیلات بیشتری در اختیار مردم تبریز قرار گیرد.

 وی با اشاره به اهداف سفر خود به شهر تبریز گفت: انتظار رئیس‌جمهور محترم این است که بنده گزارش مناسبی از پیشرفت برنامه‌های سفر استانی به آذربایجان را ارائه دهم؛ ایشان بسیار مقید هستند که آنچه در جریان سفر، توافق شد در موعد مقرر، به ثمر برسد.

سخنگوی دولت، با اشاره به این‌که طرح‌های عمرانی در روند اجرا، با فرازوفرودهایی مواجه هستند، گفت: با تخصیص و تقویت اعتبارات جدیدی که در تیرماه داده شد، انتظار داریم که مجموع طرح‌ها به پایان برسد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، توسعه منطقه‌ای از دیگر اهداف سفر خود خواند و افزود: در این زمینه، جلسه شورای برنامه‌ریزی امروز با حضور استان‌های آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل برگزار خواهد شد تا به‌این‌ترتیب، غیر از برنامه‌های ویژه هر استان، بحث آمایش سرزمینی کل منطقه شمال غرب را با محوریت تبریز پیگیری کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.