نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه انتخابیه چابهار برای رسیدن به شاخص مطلوب سرانه فضای آموزشی حداقل ۵ هزار و ۷۰۰ کلاس درس جدید می‌خواهد.

چابهار نیازمند ۵۷۰۰ کلاس درس به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در حوزه انتخابیه چابهار شامل چهار شهرستان چابهار، نیکشهر، قصرقند و کنارک و ۱۴۴۰ روستا در مجموع کمتر از ۹۰ سانتیمتر مربع است و نسبت به سرانه استاندارد ۸ مترمربعی فضای آموزشی کشور فاصله زیادی دارد.

وی افزود: هزاران دانش آموز در حوزه انتخابیه چابهار در فضا‌های نامناسب، تخریبی و ناایمن و کلاس‌های فاقد برق و وسایل سرمایشی و در گرمای بالای ۴۰ تا ۵۰ درجه تحصیل می‌کنند

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حوزه انتخابیه چابهار برای رسیدن به شاخص مطلوب سرانه فضای آموزشی حداقل ۵ هزار و ۷۰۰ کلاس درس جدید می‌خواهد و انتظار می‌رود برای رسیدن به سرانه استاندارد کشور در این منطقه، این تعداد کلاس درس با مشارکت خیران و نهاد‌های برخوردار منطقه ساخته شود.

ایران نژاد تاکید کرد: چرا بعد از گذشت سال‌ها اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اداره کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان برای خرید انشعاب برق تلاش نمی‌کنند و کاملا برای ساخت مدارس جدید و ارائه امکانات سرمایشی و هوشمندسازی مدارس بی‌تفاوت هستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه‌بر سرانه آموزشی و ساخت مدارس جدید؛ کمبود معلم هم در حوزه انتخابیه چابهار تبدیل به یک معضل شده است؛ در حوزه انتخابیه چابهار حداقل ۳ هزار معلم کمبود داریم که این بار را برمعلمان برای دوشیفته بودن مضاعف می‌کند و کیفیت را پایین می‌آورد.

وی گفت: به‌نظر می‌رسد با توجه به کمبود‌های عمقی در حوزه آموزش و پرورش و دسترسی سخت و طولانی مرکز استان به شهرستان چابهار باید با توجه به اهمیت فراملی چابهار و کمبود‌های عمقی بلوچستان مراکز تصمیم‌گیری به چابهار بیایند و حداقل اداره‌کل آموزش و پرورش بلوچستان و دانشگاه فرهنگیان به مرکزیت چابهار تاسیس شود.

انتهای پیام/ع

چابهار پایین ترین سرانه فضای  آموزشی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.