رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری گفت: این بخش از محروم‌ترین نقاط آموزشی در ایران محسوب می‌شود که براساس آمار بیش از ۶ مترمربع از سرانه استاندارد آموزشی کشور عقب‌تر است.

دشتیاری چابهار ۶ متر مربع از استاندارد آموزشی کشور عقب استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، انور بادپا رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در بخش دشتیاری به ازای هر دانش آموز یک متر و ۱۳ سانتی مترمربع است که نسبت به سرانه استاندارد هشت مترمربعی کشور بین ۶ تا حدود هفت متر عقب است.

وی تصریح کرد: هم اینک هزار و ۵۴۳ معلم (۹۷۱ معلم رسمی و ۵۷۲ نیروی طرح خرید خدمات آموزشی و سرباز) امر مهم تحصیل دانش آموزان را برعهده دارند که ۲۰۸ معلم با بیش از پنج هزار ساعت به طور ۲ شیفت به یادگیری دانش آموزان در حوزه آموزش و پرورش دشتیاری مشغول هستند.

بادپا با بیان اینکه استخداد ۷۸۸ معلم جدید در بخش دشتیاری ضروری است، خاطرنشان کرد: خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت ۶۸۴ کلاس درس جدید تلاش کنند تا این منطقه به استاندارد کشوری نزدیک شود.

وی گفت: علاوه بر کمبود کلاس‌های درس ۵۱۰ کولر گازی و پنکه سقفی مورد نیاز است تا دانش آموزان از گرمای طاقت فرسای این منطقه نجات پیدا کنند.

رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری گفت: ۸۵ مدرسه از مجموع ۳۱۸ مدرسه فاقد انشعاب برق، ۲۱ مدرسه فاقد امتیاز آب، ۳۷ مدرسه غیراستاندارد و ۲۲۲ کلاس درس فرسوده و نیازمند ساخت فضای جدید است.

وی بیان کرد: ۱۱ طرح آموزشی با ۳۹ کلاس درس (۱۰ پروژه خیری و یک پروژه بنیاد برکت) پارسال در منطقه دشتیاری افتتاح شده است.

بادپا ادمه داد: همچنین پارسال ۱۲ طرح با ۷۹ کلاس درس کلنگ زنی شده است که بسیاری از آنان با کمبود اعتبار برای ساخت مواجه شده اند.

وی از خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان و کشور خواست برای ساخت فضای آموزشی محرومیت‌ها را در نظر گیرند.

رئیس آموزش و پرورش دشتیاری چابهار گفت: براساس آمار و شاخص‌ها هیچ منطقه‌ای از کشور از نظر فضای آموزشی محروم‌تر از دشتیاری نیست.

بادپا اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۵۵۱ دانش آموز در ۳۸۸ کلاس درس به طور چرخشی دوشیفته در منطقه دشتیاری در حال تحصیل اند که بر اساس استاندارد کشوری ۵۸۹ کلاس درس جدید باید در این منطقه ساخته شود.

وی بر استخدام بیش از هزار و ۴۰۰ معلم جدید، خرید یا اهدای بیش از ۳۰۰ تانکر ذخیره آب و ساخت ۶۸۴ کلاس درس جدید برای حل مشکلات فضای آموزشی دشتیاری تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

بخش دشتیاری از محروم‌ترین نقاط آموزشی در ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
یعنی چی
آخرین اخبار