رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد:رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و باید فضای را برای نقدکردن آن‌ها فراهم کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که شامگاه یکشنبه باحضور جمعی از مسئولین استان، خبرنگاران وعکاسان حوزه رسانه در هتل جهانگردی سنندج برگزار شد، گفت: امروز در دنیای فناوری و ارتباطات، رسانه‌ها نقش و جایگاه مهمی برعهده دارند که باید نگاه جدی‌تری به جایگاه آن‌ها شود.
وی افزود: خبرنگار به عنوان عنصر کلیدی در رسانه، یکی از اصلی‌ترین رسالت‌هایش روشنگری، آگاهی بخشی و جلب اعتماد عمومی است.
قلعه شاخانی با بیان اینکه نقش خبرنگاران در آرامش و امنیت در هنگام بروز بحران‌ها بسیار پررنگ است، تصریح کرد: صداقت و رعایت امانت در اخبار، انتظاری است که از خبرنگاران داریم و همچنین اینکه صریح و بدون لکنت زبان حقایق را بیان کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد:رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و باید فضای را برای نقدکردن آن‌ها فراهم کنیم.
وی با تاکید بر اینکه توجه به حقوق شهروندی و پیگیری مطالبات مردم باید موردتوجه خبرنگاران قرار گیرد، ذکر کرد: تزریق روحیه امیدواری و نشاط و امیدآفرین بودن از دیگر انتظاراتی است که از جامعه خبری داریم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود، به مشکلات حوزه رسانه و مطبوعات اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلات آگهی‌ها، چاپ و نشر نشریات، نبود امکانات، عدم حمایت بخش دولتی، نبود ثبات شغلی و نبود اتحادیه صنفی مدنی از جمله موانعی هستند که باید حل شوند.

کردستان دارای کمترین جرایم مطبوعاتی است

رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند

حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نیز در ادامه این مراسم گفت: روز خبرنگار یادآور ایثار و از خودگذشتگی اهالی رسانه است و افرادی همچون شهید محمود صارمی با خون پاک خود حقایق را بیان کردند.
وی افزود: خبرنگاران از شریف‌ترین اقشار جامعه هستند که با کمترین درآمد در امر اطلاع رسانی فعالیت می‌کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان عنوان کرد: خوشبختانه استان کردستان در حوزه مطبوعات دارای کمترین جرایم مطبوعاتی است که نشان از فرهنگ بالای این منطقه دارد.
وی ادامه داد: همچنین این مسئله نشان از همدلی و همراهی خبرنگاران با مسئولان و مجموعه دولت دارد که ما هم در مجموعه استانداری از خبرنگاران حمایت می‌کنیم.
خوش اقبال گفت: از مدیرانی که از خبرنگاران شکایت کرده‌اند هم درخواست داریم که به خاطر جایگاه این افراد، در شکایت خود تجدیدنظر کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: امروز اصحاب رسانه و مطبوعات با بهره گیری از شبکه‌های اجتماعی در راستای مبانی توسعه، می‌توانند کمک کننده دستگاه‌های اجرایی باشند.
وی در ادامه عنوان کرد: در پنج سال گذشته کار‌های خوبی در دولت روحانی در حوزه رسانه صورت گرفته است، اما هنوز با جایگاه مطلوب فاصله داریم.
خوش اقبال همچنین گفت: امروز مطبوعات و خبرنگاران استان با همکاری و تعامل خود کار‌های خوبی را در سطح استان انجام داده‌اند، اما کافی نیست.
گفتنی است؛ در ادامه این مراسم از اولین پوستر رسانه و میراث فرهنگی، رونمایی شد ودر پایان نیز حضار به قید قرعه هدایایی دریافت کردند.
انتهای پیام/م

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.