مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سالانه ۳۰۰ راس گوسفند نژاد خالص کردی از طریق مرکز اصلاح نژاد بین گله داران استان و کشور توزیع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: وجود ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفند کردی شیروان به عنوان تنها ایستگاه بخش دولتی پشتیبانی کننده جمعیت دامی استان از نقاط قوت بخش دامپروری خراسان شمالی به شمار می‌رود که در پروژه‌های اصلاح نژادی و تحقیقاتی بر روی گوسفند نقش به سزایی داشته است.
وی افزود: در سه سال اخیر بیش از ۳۰ راس دام حاوی ژن در ایستگاه شناسایی شده است که این طرح در سال ۹۶ برای شناسایی گوسفندان ژن دار ادامه داشته و در سال‌های آتی نیز با هدف تولید نتایج ژن دار ادامه خواهد داشت که گوسفندان حامل این ژن در هر زایمان حداقل یک بره بیشتر از سایر گوسفندان تولید خواهند کرد.
داوطلب اظهار کرد: ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند کردی شیروان با هدف نگهداری، خالص سازی و اصلاح نژاد گوسفند کردی با تولید و توزیع قوچ‌های خالص کردی با راندمان تولیدی بالا به عنوان پشتوانه‌ای برای افزایش راندمان اقتصادی و سودآوری دامداران منطقه فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ط


شناسایی بیش از ۳۰ دام حاوی ژن در ایستگاه شناسایی شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.