مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۴۵۰ قرارداد کارورزی در کرمانشاه منعقد شده وتعداد 515مهارت آموز جذب شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حسن عزیزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : سهمیه تخصیصی به استان در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی هفت هزار و ۴۲۵ نفر بوده که در این میان ۸۷۷ واحد پذیرنده کارورز و هشت هزار و ۲۲۴ کارورز واجد شرایط در سامانه مذکور ثبت نام کردند که در نهایت ۴۵۰ قرارداد منعقد شده است.

وی گفت : سهمیه تخصیصی به استان در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی یک هزار و ۲۲۰ نفر است که تعداد واحد مهارت آموزی متقاضی ۲۶۳ و تعداد مهارت آموز جذب شده ۵۱۵ نفر بوده است.

عزیزی افزود : تعداد کارورزها بیشتر از سهمیه ثبت نام کردند اما آمار واحدهای پذیرنده کم است در حالی که در این طرح حقوقها به موقع به کارورزان پرداخت می شود اما متاسفانه واحدهای فعال عمدتا در این طرح ثبت نام نکرده اند.

وی با اشاره به جمعیت ۱۴۵ هزار نفری بیکاران استان بر اساس سرشماری سال 1395، اظهار کرد: برآورد می‌شود تاکنون حدود ۲۷ هزار نفری به این جمعیت اضافه شده باشد.

وی از نرخ بیکاری ۱۹.۴ درصدی استان در بهار امسال هم یاد کرد و گفت: اگرچه هنوز از میانگین کشور بالاتر هستیم اما دیگر در جایگاه اول قرار نداریم و با یک پله ترقی به جایگاه دوم کشور رسیده‌ایم.

عزیزی تاکید کرد: اگر این روند را ادامه دهیم پس از این می توانیم شاهد روند کاهشی بیکاری در استان باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از برنامه ایجاد ۷۸ هزار فرصت شغلی در استان طی دو سال آینده خبر داد و یادآوری کرد: این کار نیازمند همکاری بخش‌های مختلف و خصوصا بانک‌ها است. 

وی با بیان اینکه اداره کار به تنهایی متولی اشتغال استان نیست، اظهار کرد: اگر همه دستگاه‌ها همکاری کنند حتی می‌توانیم بیش از ۷۸ هزار شغل طی دو سال ایجاد کنیم.

عزیزی به بخش‌های مختلف برنامه ایجاد ۷۸ هزار شغل در استان کرمانشاه هم اشاره کرد که یکی از مهمترین آنها استفاده از تسهیلات اشغال روستایی و عشایری، اشتغال مناطق زلزله زده، تسهیلات خود اشتغالی و... است.

وی سهمیه ابلاغی به استان در مرحله اول از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را ۱۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد که ۵۰ درصد آن جذب شده و از نظر میزان پرداختی نسبت به سهمیه در جایگاه سوم کشور قرار داریم.

به گفته این مسئول، تاکنون در قالب طرح اشتغال روستایی و عشایری به ۷۶۰ طرح با اشتغالزایی ۱۹۰۸ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تسهیلات ۳۰۰ میلیارد تومان اشتغال مناطق زلزله‌زده را از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای کمک به ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد و افزود: تا کنون ۱۳ درصد این تسهیلات جذب شده و به ۱۸۹۱طرح با اشتغالزایی ۲۳۰۹ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درباره تسهیلات خود اشتغالی که هشت استان کشور با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شدند نیز گفت: در این بخش سهمیه کرمانشاه 2600 نفر است و معتقدم اگر خوب کار کنیم می‌توانیم دو برابر این تعداد شغل ایجاد کنیم.

به گفته این مسئول، در این بخش نیز تاکنون به 1669 طرح با اشتغالزایی 1889 نفر تسهیلات پرداخت شده است.

عزیزی با بیان اینکه یکی از مشکلات اشتغال کرمانشاه نداشتن مهارت است و بخش زیادی از بیکاران استان فاقد مهارت هستند، عنوان کرد: برای این بخش نیز برنامه داریم که یکی از آنها طرح کارورزی با سهمیه 7200 نفر در کرمانشاه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه همه ظرفیت‌ها را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دارد، تاکید کرد: نباید درباره وضعیت فضای کسب و کار استان سیاه‌نمایی کنیم.

به گفته این مسئول، خوشبختانه اخیرا وضعیت فضای کسب و کار استان نیز بهتر شده و دو، سه پله در این حوزه پیشرفت کرده‌ایم.

عزیزی در ادامه از حضور اتباع بیگانه در برخی مشاغل استان هم انتقاد کرد و این کار را تخلف دانست.

وی با بیان اینکه مشابه این شرایط را در فصل برداشت از مزارع و درباره اتباع افغانی داشتیم، یادآوری کرد: در صورت مشاهده اینگونه تخلفات برخورد شدید و جرائم سنگین اعمال می‌شود

 

 

انتهای پیام/د

 

 

سهمیه تخصیصی کرمانشاه در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی هفت هزار و ۴۲۵ نفر است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.