نرخ بیکاری کرمانشاه 9 درصد بالاتر از متوسط کشوری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : میانگین نرخ بیکاری 9 درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : میانگین نرخ بیکاری 9 درصد بالاتر از متوسط کشوری است و  32 درصد از جمعیت بیکار کرمانشاه تحصیلات عالیه دارند.

وی گفت : امسال اعتبارات خوبی برای اشتغال در استان کرمانشاه در سه بخش مناطق زلزله‌زده، روستایی و مشاغل خانگی ابلاغ شده است.

عزیزی افزود : از 176 میلیارد تومان ابلاغ اعتباری که صورت گرفته 721 طرح با مبلغ 105 میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده و از این تعداد 657 طرح با 66 میلیارد تومان و یک‌هزار و 619 فرصت شغلی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

عزیزی افزود : در بحث مشاغل خانگی 28 میلیارد تومان به استان کرمانشاه اختصاص یافته که هم‌اکنون یک‌هزار و 647 نفر با اعتبار 12 میلیارد تومان مشغول به کار شده‌اند.

عزیزی با بیان اینکه 32 درصد از جمعیت بیکار استان تحصیلات عالیه دارند، گفت: قرار است طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی اجرا شود، 300 میلیارد ابلاغ شده که تاکنون پنج درصد از آن جذب شده است.

این مسؤول سهمیه استان را برای این طرح هفت‌هزار و 200 نفر اعلام کرد و افزود: سامانه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده که بیش از سهمیه مذکور از دانش‌آموختگان دانشگاهی ثبت‌نام شده تا در واحدهای صنعتی و تولیدی مشغول به کار شوند.

وی در تکمیل توضیح این طرح، تصریح کرد: دانش‌آموخته دانشگاهی در محیط واقعی کارکارورزی می‌کند، به طور متوسط 310 هزار تومان کمک هزینه از طرف دولت به این کارورز دانشگاهی در محیط کار پرداخت می‌شود.

به گفته عزیزی، برای 9 شهر زلزله‌زده استان 600 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

امسال اعتبارات خوبی برای اشتغال در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.