دانشجویان خارجی از دانشگاه شهرکرد دیدن کردند

جمعی از مسئولان و دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های عالی دفاع ملی و مالک اشتر تهران از دانشگاه شهرکرد دیدن کردند.

دانشجویان خارجی از دانشگاه شهرکرد دیدن کردندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ جمعی از مسئولان و دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های عالی دفاع ملی و مالک اشتر تهران، با حضور در دانشگاه شهرکرد، از بخش‌های مختلف، قابلیت‌ها و امکانات آموزشی، پژوهشی و ورزشی این واحد علمی دیدن کردند.

سعید کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد در این برنامه ضمن ارائه گزارشی از قابلیت‌ها و توانایی این دانشگاه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی گفت: دانشگاه شهرکرد از سال قبل، اقدام به جذب سه دانشجوی خارجی در رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، حقوق و ریاضی کرده است.

وی افزود: این دانشگاه برای افزایش جذب دانشجوی خارجی و افزایش تعاملات علمی و بین المللی با کشور‌های مختلف بخصوص عراق، آمادگی لازم را دارد.

حسن الساعی وزیر سابق حمل و نقل عراق و مسئول گروه جهاد البناء هم به نمایندگی از دانشجویان عراقی شرکت کننده در این برنامه، ضمن تشکر از کمک‌های مسئولان جمهوری اسلامی و ارائه خدمات علمی و آکادمیک به دانشجویان عراقی، خواستار گسترش روابط و تعامل موجود به دلیل وجوه مشترک دینی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی شد.

وی همچنین از تمایل کشور عراق برای اعزام دانشجویان بیشتر جهت تحصیل به ایران، به دلیل فراهم شدن موقعیت تحصیل در محیط نزدیک و شبیه به فضای فرهنگی عراق بمنظور مصون ماندن از تبعات هجوم فرهنگ غربی و سطح بالای علمی دانشگاه‌های ایران و تدریس رشته‌های مورد نیاز عراق در آنها خبر داد.

دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

انتهای پیام/ش

تعاملات علمی و بین المللی با کشور‌های مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار