مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از اجرای ۳ طرح احیاء تالاب میقان خبرداد.

  به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از اجرای عملیات احیایی تالاب میقان باهدف تثبیت کانون‌های بحرانی ایجاد گرد و غبار خبرداد.

میرزایی افزود: این ۳ طرح احیای تالاب که درحال اجراست شامل احداث دایک حفاظتی، نهال کاری قره داغ در حاشیه تالاب میقان اراک وطرح بازگشت باطله‌های معدنی به داخل گودال‌های ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای دایک حفاظتی علاوه بر جلوگیری از تصرفات احتمالی و تغییر کاربری اراضی حاشیه تالاب، از پخش پساب و هدایت آن به اراضی مستعد به عنوان کانون‌های گرد و غبار جلوگیری شده و همچنین دسترسی به تالاب در زمان بروز بحران‌های زیست محیطی مانند شیوع بیماری‌ها و آتش سوزی و همچنین آسانترمی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی طرح دیگرطرح نهال کاری گیاه قره داغ است که برای کنترل و مهار گرد و غبار در تالاب میقان درحال اجراست.

کاشت ۱۴۳ هکتارقره داغ در محدوده تالاب میقان

وی تصریح کرد: در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست مجوز کاشت ۲۷۰ هکتار قره داغ را در محدوده تالاب میقان صادر کرده که تا کنون ۱۴۳ هکتار آن اجرا شده است.

میرزایی اظهارکرد: یکی دیگر از اقدامات جلوگیری از انتشار گرد و غبار از منطقه تالاب این است که باطله‌های معدنی شرکت بهره بردارسولفات سدیم به داخل گودال‌های ایجاد شده در سطح تالاب باز می‌گردد و علاوه برجلوگیری از ایجاد گردو غبار سطح آبی تالاب هم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: محیط زیست ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.