مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از صدور مجوز احداث هفت اقامتگاه بوم‌ گردی و دو اکوکمپ در روستاهای اطراف تالاب میقان اراک خبر داد.

راه اندازی ۷ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای اطراف تالاب میقان اراک به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از میراث فرهنگی، سید محمد حسینی اظهار داشت: تالاب کویری میقان اراک یکی از ۱۰ تالاب مطرح کشور بوده و از  زیستگاه‌های مهم پرندگان کمیاب است که همین مزیت در کنار اکوسیستم منحصر به‌فرد این تالاب یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان به شمار می‌رود.

وی افزود: اکوتوریسم، گرایشی نوین در صنعت جهانگردی و گردشگری است که چشم اندازها و مناظر زیبای طبیعت از کانون‌ها و جاذبه های مورد توجه در این نوع صنعت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه، تنوع و تعدد پدیده‌های طبیعی موجود در تالاب میقان، می‌توان با همکاری گسترده و بلند مدت دستگاه‌هایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و فرمانداری اراک، علاوه‌بر درنظر گرفتن مباحث زیست محیطی، گردشگری و اقتصاد حول محور آن را رونق بخشید.

حسینی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی تلاش می‌کند که زمینه‌سازی مطلوبی برای حفظ اکوسیستم آن منطقه انجام پذیرد از این رو در حال حاضر مجوز احداث دو اکوکمپ و هفت اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای اطراف را صادر کرده که علاوه‌ بر رعایت مباحث زیستی منطقه، اقتصاد محلی را رونق بخشد و در توانمند سازی جوامع محلی هم تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: این تالاب به عنوان یک زیستگاه طبیعی، یک سایت پرنده‌نگری مطلوب و مورد استفاده کشوری است که در حال حاضر با دو برج پرنده‌ نگری به علاقه‌مندان سرویس می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کردک همچنین وجود دو جزیره کریستالین که از رسوبات کربنات کلسیم و سایر املاح با ارزش تشکیل شده، زیبایی این تالاب را چند برابر کرده اما این فرصت نباید به سبب برداشت‌های بی رویه معدنی دستخوش تغییرات نامطلوب زیستی منطقه شود. 

انتهای پیام/ب

راه اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای اطراف تالاب میقان اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.