استاندار سمنان گفت: خبرنگاران انسان های شریف و امین جامعه هستند که کارشان کمتر دیده می‌شود و سعی دارند نقاط ضعف و قوت جامعه را نشان دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، شهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان در مراسم روز خبرنگار گفت: خبرنگاران انسان های شریف و امین جامعه هستند که کارشان کمتر دیده می‌شود و سعی دارند نقاط ضعف و قوت جامعه را نشان دهند.

وی افزود: خبرنگاران کمی‌ها و کاستی‌های جامعه را با خیرخواهی و خرد، به مسئولان و مردم آگاهی رسانی می‌کنند تا در راستای رشد و تعالی جامعه بکوشیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: در کشور ضمن اینکه این ساختارها مانند آزادی احزاب و مطبوعات به رسمیت شناخته‌شده اما در عمل اصل هشتم به همه مردم حق داده که نظارت داشته باشند، مشکل آنجا است که هنوز در تفکیک و تشخیص مسائل امربه‌معروف و نهی از منکر گرفتار تصمیم‌های نادرست هستیم و نتوانسته‌ایم به جامعه القا کنیم که کارآمدی نظام اسلامی به نوع حساسیت مردم بستگی خواهد داشت.

شهاب‌الدین چاوشی گفت: نظارت همگانی در قانون اساسی یکی از عوامل مؤثر در حفظ سلامت نظام اسلامی است لذا همه مردم در قانون اساسی حق‌دارند که نسبت به معروف و منکر در جامعه حساسیت داشته باشند، در نظام‌های سیاسی دنیا، کارکرد احزاب و مطبوعات آزاد و درواقع همین نظارت از سوی مردم است که باعث می‌شود ارکان قدرت از فساد دور باشند.

وی اظهار داشت: اگر مردم نسبت به حکومت و ارکان آن احساس مسئولیت کنند و اگر مردم توجه داشته باشند که آزادی احزاب و مطبوعات می‌تواند چه ثمراتی را در استقلال داشته باشد، قطعاً طرفدار آزادی احزاب و مطبوعات خواهند بود.

انتهای پیام / ق

ضرورت نقدپذیری کارگزاران نظام

برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.