تصفیه خانه آب کرمانشاه 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه فرخی مجری طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه آب کرمانشاه را 75 درصد ذکر کرد و گفت: نصب تجهیزات تصفیه خانه تنها بخش باقی مانده این طرح است.

وی گفت :  اجرای این طرح از سال 89 آغاز شده است و  تاکنون یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده و برای بهره برداری کامل نیز یک هزار و 960 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آب شرب مورد نیاز شهر کرمانشاه از طریق سد گاوشان در شهرستان کامیاران تامین می شود، گفت: خط انتقال این طرح از محل سد تا تصفیه خانه 72 کیلومتر است که پنج سال پیش اجرا و به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح علاوه بر اجرای خط انتقال، ساخت تصفیه خانه و ایجاد 80 منبع ذخیره سازی آب نیز اجرا می شود.

مجری طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه، میزان انتقال آب به تصفیه خانه را 63 میلیون متر مکعب ذکر کرد و گفت: هر ثانیه 2.6 متر مکعب در ثانیه آب از سد گاوشان به این تصفیه خانه منتقل می شود.

وی هدف این طرح را تامین آب شرب شهر کرمانشاه برای جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفر تا افق سال 1415 ذکر کرد.

فرخی، مجموع آب شرب مورد نیاز شهر کرمانشاه را در سال 133 میلیون متر مکعب ذکر کرد.

مجری طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه تاکید کرد اگر این تجهیزات وارد کشور شود تا دهه فجر امسال این طرح را به بهره برداری می رسانیم.

وی افزود: خط انتقال این طرح از پنج سال پیش به اتمام رسیده و اکنون بهره برداری می شود.

فرخی با بیان اینکه اکنون 120 نفر پرسنل در این طرح مشغول به کار هستند، گفت: پیمانکار اجرای این طرح قرارگاه خاتم الانبیا است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

مجموع آب شرب مورد نیاز شهر کرمانشاه در سال 133 میلیون متر مکعب است

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.