معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : تاکنون اعتباری ببرای ساماندهی کامل فاضلاب شهر کرمانشاه اختصاص داده نشده فقط می توانیم فاضلاب را از محیط زندگی مردم دور کنیم .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، داوودی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ساماندهی کامل فاضلاب شهر کرمانشاه 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و چون تاکنون اعتباری به این طرح اختصاص داده نشده فقط می توانیم فاضلاب را از محیط زندگی مردم دور کنیم.

وی گفت : در صورتی که بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا 200 میلیون دلار وام به طرح تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه اختصاص دهد به طور کامل مشکل فاضلاب شهر کرمانشاه حل می شود.

داوودی افزود : تصفیه خانه کرمانشاه فقط 35 درصد فاضلاب شهر را پوشش می دهد و برای پوشش 65 درصد باقیمانده به اعتبار سنگینی نیاز است.

وی محل اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه را پنج کیلومتری شرق این شهر اعلام کرد و گفت: قرار است این طرح در سه مرحله و در مساحت 78 هکتار ساخته شود که تاکنون یک مرحله آن ساخته شده و فعال است.

داوودی افزود : 60 هزار متر مکعب در شبانه روز معادل 700 لیتر در ثانیه پساب تولیدی سالم و مناسب داریم که این موضوع خود به پایاب رودخانه قره سو کمک می کند.

وی هدف گذاری اصلی استفاده از این پساب تولیدی را تامین آب پالایشگاه ساخته نشده آناهیتا اعلام کرد و گفت: 300 لیتر در ثانیه پساب تولیدی به این پالایشگاه تخصیص داده خواهد شد.

داوودی ادامه داد: 35 لیتر در ثانیه نیز به نیروگاه حرارتی زاگرس و 125 لیتر در ثانیه نیز به نیروگاه حرارتی بیستون داده می شود.
این مقام مسئول ، آبیاری درختان غیرمثمر را نیز یکی دیگر از استفاده های پسآب تولیدی فاضلاب کرمانشاه عنوان کرد.

وی از درخواست استاندار کرمانشاه به نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص 90 میلیارد تومان اعتبار برای طرح جدا سازی فاضلاب از قره سو و آبشوران خبر داد و گفت: در صورت تخصیص این اعتبار 60 میلیارد تومان آن هزینه آبشوران و مابقی خرج رودخانه قره سو می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه پنج کیلومتری شرق این شهر است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.