مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از جابجایی 184 هزار تن گندم در سال جاری در استان اردبیل جابجا شده است.

علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه گندم، آب معدنی، گازوییل، سیب زمینی، آرد، سیر و انواع تخته بیشترین کالاهای جابجا شده فصل بهار در اردبیل است، بیان کرد: امسال تاکنون 184 هزار تن گندم توسط هفت هزار و 544 دستگاه کامیون در استان جابجا شده است.

وی با اشاره به اینکه در 4 ماه امسال یک میلیون و 270 تن بار توسط کامیون داران این استان جابجا شده است افزود: این مقدار بار توسط 96 هزار کامیون در استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 3 میلیون و 600 هزار تن بار در استان اردبیل جابجا شده بود، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال نیز در مجموع این رقم افزایش یابد.

رحمتی همچنین از فعالیت 87 شرکت حمل و نقل و 7 هزار کامیون با 11 هزار راننده در این استان خبر داد و گفت: تاکنون کامیون داران استان خواسته های خود را به صورت منطقی اعلام کرده اند و هم اکنون به صورت عادی فعالیت می کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمامی خواسته های قانونی کامیون داران که مربوط به این اداره کل و نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده، تحقق یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: افزایش 20 درصدی کرایه کامیون ها، استقرار دفتر نمایندگی راهداری در شهرک حمل ونقل جهت نظارت دقیق بر عملکرد شرکت های حمل و نقل، راه اندازی سامانه 141 برای رسیدگی به شکایت ها، بیمه تکمیلی رانندگان، تامین و توزیع لاستیک کامیون، نوبت دهی الکترونیکی و تامین زمین برای فعالیت انجمن صنفی رانندگان از جمله خواسته های کامیون داران استان بود که تحقق یافته است.

رحمتی افزود: بخشی از خواسته های کامیون داران از جمله قرار گرفتن شغل آنها در زمره مشاغل سخت و زیان آور هم در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حال بررسی است.

وی از برخورد قاطع با شرکت های متخلف حمل و نقل در استان خبر داد و بیان کرد: امسال 20 شرکت حمل و نقل بار و مسافر در این استان به علت تخلف جریمه شدند و در روزهای اخیر شرکت حمل و نقل خلیج فارس به علت پرداخت نکردن حق و حقوق رانندگان پلمب شده است.

انتهای پیام/ح

جابجایی بیش از یک میلیون تن بار توسط کامیون داران اردبیل

برچسب ها: گندم ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.