علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در جلسه کمیسیون ماده 12 در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: برخورد با تخلفات شرکت ها و حفظ حقوق رانندگان و مسافران از جمله اهداف اصلی تشکیل جلسات این کمیسیون است.
وی اخذ کمیسیون اضافی، عدم پرداخت کرایه، شکایت مسافران، عدم رعایت ضوابط حمل و نقل و ایمنی، عدم رعایت مقررات و بخشنامههای ابلاغی سازمان راهداری حمل و نقل جادهای، صدور بارنامه برای رانندگان فاقد صلاحیت و صدور صورت وضعیت مسافری برای رانندگان اتوبوسهای برون شهری که فاقد کارت معاینه فنی و تجهیزات ایمنی خودرو بودهاند را از جمله تخلفات عمده شرکتهای کالا و مسافر برشمرد.
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته به تخلفات 38 شرکت کالا و مسافر رسیدگی شد افزود: تصمیمات مأخوذه در کمیسیون مذکور برای شرکت های متخلف جریمه نقدی، تعطیلی، تعلیقی، تعطیلی یک ماهه، توبیخ کتبی و تذکراست.
وی از رانندگان و مسافران خواست هرگونه شکایت خود را از طریق سامانه های 141، شهراه، نمایندگی های مستقر شهرک حمل و نقل، پایانه های شهری و تلفن 33743799 جهت بررسی و رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اعلام کنند.
انتهای پیام/ح