برخی بچه‌ ها در روستای امره ساری به جای تفریح در تابستان کار می‌ کنند.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، همه ساله در فصل تابستان دانش آموزان در فکر این هستند که چگونه اوقات فراغت خود را پر کنند و در آخر چیز زیاد خوبی هم به نظرشان نمی‌رسد، اما برخی دانش آموزان در روستای امره ساری به جای تفریح و استراحت تابستانه در زمین شالیزار کار می کنند وکمک خرجی برای خانواده‌ها می‌شوند.

 

یک روز تابستانی با بچه‌های کار

دانش آموزان به جای تفریح کار م یکنند

دریک صبح گرم تابستانی به روستای امره ساری رفتیم در این روستا هم سن وسالان خودم را دیدم که مثل من  کارمی کنند البته کارشان با خبرنگاری تفاوت دارد .

کار و تلاش در زمین شالیزاری مهمترین کاری است که این نوجوان‌ها به جای تفریح تابستانه انجام می‌دهند .

یکی از بچه‌ها به اسم سینا می‌گوید:پدر ما در اینجا کار وتلاش میکند وزحمت می‌کشد ما هم وظیفه داریم به او درکار کردن کمک کنیم تا کار‌ها راحت‌تر پیش برود.

یکی دیگر ازبچه‌ها به اسم امیرحسین می گوید:من دلم می خواهد درتابستان به کمک پدر ومادرم بیایم واوقات فراغت تابستانه‌ی خود را اینگونه  پرکنم .

احسان که کوچکترین فرزند خانواده است میگوید:من وقتی از مدرسه تعطیل می شوم به زمین کشاورزی می‌آیم تا کمک خرجی بشوم برای پدر و مادرم .

یک روز تابستانی با بچه‌های کار

کم شدن هزینه کارگری یکی از مهم دلایل کارکردن نوجوانان

آشنایی این نوجون ها با حرفه کشاورزی وکم شدن هزینه کارگری مهم‌ترین دلایل کارکردنشان است.

پدر خانواده می گوید: من خیلی خوشحالم که فرزندانم در کار کردن به من کمک می کنند هروقت ازمدرسه تعطیل می شوند به زمین می‌آیند و به من کمک می کنند درهزینه کارگری خیلی تاثیر دارد .

 

یک روز تابستانی با بچه‌های کار

مادر خانواده هم می‌گوید:من افتخار می کنم چنین بچه‌هایی دارم باهم کار می کنیم کار خانه را باهم انجام می دهیم در همه جا عصای دست من هستند.

تفریح در کنار کار

البته این نوجوان ها در کنار کمک به خانواده در زمین کشاورزی تفریح‌های دیگری هم برای گذراندن اوقات فراغتشان دارند.

مازندران بیش از ۴۷۸ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و انجام بخشی از کار‌های ان را دانش آموزان با تعاون و همکاری به عهده دارند.

یک روز تابستانی با بچه‌های کار

انتهای پیام/ر

گزارش از ابوالفضل رحمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.