پایگاه‌ ها و مراکز مشاوره انتخاب رشته دانش آموزان کنکوری در ۳۲ شهرستان و نواحی آموزش و پرورش مازندران مستقر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: پایگاه‌ها و مراکز مشاوره انتخاب رشته دانش آموزان کنکوری در ۳۲ شهرستان و نواحی آموزش و پرورش مازندران مستقر شدند و به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته، این مراکز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: دانش آموزان کنکوری تا ۱۵ مرداد امسال فرصت دارند با در دست داشتن کارنامه درسی و رتبه کنکور به این مراکز مراجعه کنند و از راهنمایی و مشاوران تایید شده آموزش و پرورش بهره‌ مند شوند.

نظری با بیان اینکه بسیاری از افراد سودجو در فصل انتخاب رشته خود را به جای کارشناسان و مشاوران معرفی می‌ کنند، گفت: همه مشاوران و کارشناسان مراکز مشاوره انتخاب رشته آموزش و پرورش مازندران از سوی این نهاد انتخاب و تایید می‌ شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: نشانی پایگاه‌ ها به مدارس استان اعلام شده است و از مزایای این پایگاه‌ ها نظارت مستمر آموزش و پرورش بر عملکرد آن‌ ها است.

وی به هزینه‌های گزاف و هنگفتی که برخی خانواده‌ها برای مشاوره می‌پردازند اشاره کرد و گفت: هزینه پایین از دیگر مزایای پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش است که بسیار ناچیز خواهد بود و در روز‌های آینده اطلاع رسانی می‌ شود.

نظری افزود: در صورت مراجعه خانواده‌ها به مراکز فاقد تاییدیه آموزش و پرورش، تبعات آن بر عهده خود خانواده‌ ها و دانش آموزان بوده و آموزش و پرورش در صورت هرگونه اشتباه یا سوء استفاده هیچ مسئولیتی قبول نخواهد کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر توجه به شرایط بومی در انتخاب رشته گفت: داوطلبان در انتخاب رشته باید مسائلی همچون شرایط بومی، هزینه‌ های ایاب و ذهاب و جغرافیای انسانی را در انتخاب رشته خود لحاظ کنند و تا حد مقدور در جغرافیای بومی خود انتخاب رشته کنند.

نظری افزود: داوطلبان انتخاب رشته باید شرایط خوابگاهی، مسکن و شرایط اقتصادی خانواده خود را در انتخاب رشته بسنجند تا خانواده‌ ها متحمل هزینه‌ های سنگین نشوند.

انتهای پیام/ م

مشاوره انتخاب رشته به دانش آموزان کنکوری در ۳۲ شهر مازندران

برچسب ها: کنکور ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار