قاضی زاده هاشمی بخشنامه ساماندهی نحوه وقت دهی و پذیرش درمانگاه‌های تخصصی را ابلاغ کرد.

پذیرش بیماران در درمانگاه های تخصصی ساماندهی می شود + بخشنامهبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به دستور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در خصوص ساماندهی نحوه وقت دهی و پذیرش درمانگاه‌های تخصصی در سراسر کشور، بخشنامه ساماندهی نحوه وقت دهی و پذیرش درمانگاه‌های تخصصی با امضای علیرضا عسگری، مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.
 
در این بخشنامه بر برنامه ریزی و نظارت دقیق بر نحوه حضور به موقع پزشکان در درمانگاه برابر وقت اعلامی به بیماران و اطلاع رسانی به بیماران وقت دهی شده در صورت حضور نداشتن پزشک یا تغییر ساعت پزشکان از طریق سامانه پیامکی یا تماس تلفنی تاکید شده است.
 
همچنین برنامه ریزی برای کاهش نوبت دهی حضوری جهت عموم بیماران و الکترونیکی نمودن آن از طریق ایجاد سامانه جامع وقت دهی با قابلیت دسترسی ساده و کاربری آسان و در نظر گرفتن تمهیدات لازم درسامانه وقت دهی جهت پذیرش بیماران ارجاعی از اورژانس، سالمندان، افراد ناتوان و مراجعه کنندگان سرپایی با شرایط خاص از جمله بیماران مراجعه کننده از راه‌های دور، شهرستان‌ها و روستا‌های مجاور از جمله مفاد این بخشنامه است. متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

معاونان محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور
 
با احترام، در راستای تکریم بیماران و مراجعین درمانگاه‌های تخصصی و دستور مقام عالی وزارت در خصوص ساماندهی موضوع در سراسر کشور، به استحضار می‌رساند، از آنجا که زیرساخت الکترونیکی نمودن فرآیند‌های درمانگاهی به خصوص در زمینه وقت دهی امکان پذیر است، خواهشمند است دستور فرمایید در راستای تامین حقوق و جلب رضایتمندی بیماران و ارتقای کیفیت خدمات درمانگاهی، با در نظر گرفتن موارد ذیل نسبت به ساماندهی موضوع از طریق استقرار سامانه جامع وقت دهی و یا تکمیل و تعیین فرآیند‌های سامانه‌های موجود اقدام و گزارش آن را حداکثر تا پایان مرداد ماه به این دفتر اعلام کنند.

۱- برنامه ریزی برای کاهش نوبت دهی حضوری جهت عموم بیماران و الکترونیکی نمودن آن از طریق ایجاد سامانه جامع وقت دهی با قابلیت دسترسی ساده و کاربری آسان

۲-در نظر گرفتن تمهیدات لازم درسامانه وقت دهی جهت پذیرش بیماران ارجاعی از اورژانس، سالمندان، افراد ناتوان و مراجعه کنندگان سرپایی با شرایط خاص از جمله بیماران مراجعه کننده از راه‌های دور، شهرستان‌ها و روستا‌های مجاور

۳-تعیین و تسهیل فرآیند اخذ وقت مجدد جهت بیماران ارجاعی به سایر تخصص ها، مراجعات بعدی بیماران به درمانگاه با تشخیص پزشک معالج بدون قرار گرفتن در لیست انتظار و یا نیاز به اخذ نوبت مجدد از طریق سامانه

۴-ایجاد امکان قرارگرفتن در لیست انتظار درمانگاه‌های تخصصی (در زمان تکمیل ظرفیت سامانه) و برنامه ریزی لازم به منظور تعیین وقت از طریق افزایش ساعات فوق العاده و اطلاع رسانی به بیمار توسط تماس تلفنی یا ارسال پیامک

۵-بررسی، مطالعه و برنامه ریزی فعال و مستمر بر اساس عملکرد ماهیانه درمانگاه‌های تخصصی و اعمال تغییرات لازم در میزان ساعت و تعداد پذیرش بیماران بالاخص در درمانگاه‌های فوق تخصصی با رعایت اصول ارجاع

۶-اطلاع رسانی نحوه اخذ نوبت درمانگاه‌ها از طریق سایت اینترنتی بیمارستان، نصب بنر، چاپ بروشور

۷-فراهم نمودن امکاناتی ازجمله اعلام شماره تلفن یا صندوق دریافت پیشنهادات و شکایات بیماران مراجعه کننده درمانگاه جهت کاهش نواقص و ارتقای سیستم نوبت دهی (در محل درمانگاه)

۸-برنامه ریزی و نظارت دقیق بر نحوه حضور به موقع پزشکان در درمانگاه برابر وقت اعلامی به بیماران

۹-اطلاع رسانی به بیماران وقت دهی شده در صورت عدم حضور پزشک یا تغییر ساعت پزشکان از طریق سامانه پیامکی یا تماس تلفنی
 
انتهای پیام/
 

ابلاغ بخشنامه ساماندهی وقت دهی به بیماران

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.