دبیر فدراسیون سوارکاری:

سوارکاری در این دوره از مسابقات آسیایی قدرتمند به میدان می‌رود

محمد کاظمیان گفت::در هجدهمین دوره مسابقات آسیایی، سوارکاری در سه بخش درساژ، پرش و سه روزه با تمام قدرت وارد میدان می‌شود.

سوارکاری در این دوره از مسابقات آسیایی قدرتمند به میدان می رودمحمد کاظمیان دبیر فدراسیون سوارکاری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از اعضای تیم ملی در اروپا و تعدادی دیگر در تهران مستقر هستند که در تاریخ ۱۹ مرداد ماه (۱۰ اگوست ۲۰۱۸) به جاکارتا اعزام می‌شوند. ایران در سه رشته پرش با اسب، درساژ و مسابقات سه وزه (ایونتینگ) برای بازی‌های آسیایی سهمیه کسب کرده است. اعضای تیم ملی در بخش پرش مسعود مکاری نژاد، داود پور رضایی، آریانا روانبخش، فرهنگ صادقی و در بخش درساژ سهیلا سهیل، در بخش سه روزه طوفان ترابی هستند.

تمرینات مستمر تیم ملی از دو سال گذشته

او گفت: از 2 سال پیش در پرش با اسب اردو‌ها برقرار بوده است و پیوسته سرمربی با اعضای تیم ملی تمرین داشته است. همچنبن از مربی سرشناس جری ماریز در کنار سرمربی اصلی استفاده کردیم. در بخش سوارکاری سه روزه (ایونتینگ) حدود یک سال در تایلند اردو داشتیم. در طول یک سال اعضای تیم ملی در آن جا مستقر بودند. تیم پرش در طول سه ماه اخیر در فرانسه اردو داشتند. در درساژ سهیلا سهیل در انگلستان اردو‌های خود را دنبال کرده است. سهیلا سهیل در مسابقات جایزه بزرگ زیادی شرکت کرده است و امتیازات خوبی را توانست کسب کند و امیدواریم این بانو در بازی‌های آسیایی بدرخشد.

اسب عامل موفیت در مسابقات

دبیر فدراسیون سوارکاری بیان کرد: در سوارکاری ابزار ورزشکار موجود زنده است و آماده بودن یا نبودن و بسیاری از فاکتور‌های دیگر بستگی به شرایط اسب دارد. سوارکاری با باقی ورزش‌ها متفاوت است. کشور‌های عربی حاضر در بازی‌های آسیایی، اسب‌های مطرحی را از اروپا خریداری کردنه است و بازیکنان ایران برای موفقیت باید با غیرت و اسب‌هایی که دارند به رقابت با آن‌ها بپردازند. در هیچ ورزشی به خصوص سوارکاری نمی‌توان پیش بینی کرد که به حتم مدال کسب کرد. در سوارکاری اگر بهترین اسب هم در دست داشته باشیم ممکن است، اسب براساس جابه جایی و تغییر فشار دما حالش خوب نباشد و نتواند به خوبی مسابقه دهد. رقابت سختی پیش رو داریم و با رقیب‌های بسیار جدی رو به رو هستیم و خیلی کار دشوواری را پیش رو داریم.

چالش‌های سوار کاری

او اظهار کرد: ورزش سوارکاری چالش‌های بسیاری پیش رو دارد. خریداری اسب و استخدام مربی در گرو مسائل ارزی است که با وجود اوضاع نامناسب ارز، مشکلات زیادی را برای فراهم کردن امکانات به وجود آورده است. فدراسیون به اندازه توان مالی خود براساس یک برنامه عمل کرده است. از جمله؛ از 2 سال پیش فدراسیون یکی از مربیان سرشناس دنیا را انتخاب کرده است و با او قرارداد بسته ایم. توان خریداری اسب با کیفیت بالا را مثل کشور عربستان سعودی نداشتیم، اما فدراسیون به اندازه توان مالی که داشته است و با حمایت بخش خصوصی توانست اسب‌های قابل قبولی را تهیه کند.

مسابقات داخل سالن ترکمنستان

او گفت: یکی از بازی‌های تدارکاتی مهمی که انجام داده ایم شرکت در مسابقات آسیایی ترکمنستان بود که داود پور رضایی توانست مدال سوم انفرادی را در بخش پرش کسب کند. بازی‌های آسیایی به مراتب سخت‌تر و دشوار‌تر از بازی‌های تکمنستان خواهد بود.

بازگشت سوارکاری به مسابقات آسیایی

او گفت: فدراسیون سوارکاری پس از سال‌ها غیبت در رشته پرش اکنون دوباره تلاش کرده است که قدرتمند به مسابقات باز گردد. درساز و ایونتینگ که بازی‌های نوپایی برای کشور ما محسوب می‌شود و ورزشکار ما در این دوره توانست سهمیه بازی‌های آسیایی را کسب کند. تمام تلاش خود را می‌کنم تا در آینده نزدیک به ویژه دربخش سه روزه (ایونتینگ) سهمیه المپیک را کسب کنیم.

سرمایه گذاری کشور‌های آسیایی در سوارکاری

کاظمیان اظهار کرد: همه‌ی رقبا قدرتمند و اصلی هستند و هیچ تیمی برای کسب تجربه به بازی‌های آسیایی نمی‌آید. کشور‌های شرکت کننده اسب‌های باکیفت خریداری کردند مثلا چین در درساژ سرمایه گذاری کرده است، تایلند در رشته سوار کاری به تازگی شروع کرده ات و در بخش سه روزه سرمایه گذاری هنگفتی کرده است و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس در پرش با اسب و باقی رشته‌ها مطرح هستند. تیم ملی عربستان سعودی که در آمریکا مستقر است و جزو کشور‌هایی هستند که رقیب‌های اصلی محسوب می‌شود. همچنین کشور‌های امارات وقطر سرمایه گذاری‌های زیادی کرده اند تا به رقابت‌ها بپردازند.

فدراسیون به دنبال تحول در سوارکاری

او در پایان گفت: فدراسیون سوارکاری حرکت‌های تازه‌ای را چند سال اخیر شروع کرده و ادامه خواهد داد. فدراسیون به کار‌های زیر بنایی همچون آموزش تیم‌های نونهال و نوجوان پرداخته تا بتوانیم در آینده در این دو رده تیم ملی داشته باشیم. امیدواریم با دعای خیر مردم تیم ملی در مسابقات بدرخشد.


بیشتر بخوانید :اجلاس سوارکاری تهران فراتر از حد انتظار بود/ سوارکاران ایران شبیه اروپایی‌ها پرش می‌کنند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار