خلیلی از احضار مربی اسب های سردار آزمون به کمیته انضباطی فدراسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان چندی پیش نمونه تست دوپینگ دو اسب سردار آزمون ملی پوش فوتبال کشورمان در مسابقات کورس تهران مثبت اعلام شد که این اتفاق واکنش سردار را در پی داشت. او در فضای مجازی به فدراسیون سوارکاری انتقادهای زیادی وارد کرد و مدعی شد که هیچ مشکلی در تست اسب هایش وجود نداشته است.

مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در گفت و گو با رادیو درباره روند نمونه گیری اسب ها اظهار کرد: طبق روال و پروتکل اعلام شده افسر مسئول دوپینگ در پایان مسابقه از اسب ها نمونه خون می گیرد. این نمونه بدون نام مالک و تنها با یک کد به یکی از 5 آزمایشگاه مورد تایید فدراسیون جهانی ارسال می شود که نمونه های ایران به آزمایشگاه فرانسه ارسال شد.


او درباره دوپینگی اعلام شدن اسب سردار گفت: دوپینگی بودن اسب آزمون به او ارتباطی ندارد و مربی اسب باید دراین باره پاسخگو باشد. این سال دومی است که تست دوپینگ اسب او مثبت اعلام می شود. این مربی دوباره امسال از داروهای مشابه استفاده کرده است. مربی اسب سردار به کمیته انضباطی احضار شده است و با او مانند دیگر افراد متخلف رفتار می شود. در تعجب هستم که چرا سردار امسال به این موضوع معترض شده است. این در حالی است که سال گذشته نیز نست دوپینگ اسب او مثبت اعلام شده بود.


خلیلی در واکنش به صحبت های آزمون درباره اعتیاد داشتن 90 درصد از مربیان سوارکاری کشور تصریح کرد: من این موضوع را تکذیب می کنم و آن را توهینی به جامعه ورزش می دانم. اگر این گونه است چرا سردار اسبش را به دست آن 10 درصد نمی سپارد.


رئیس فدراسیون سوارکاری درباره ادعای سردار که گفته است نمونه های اسبش را برای آزمایشگاهی در دوبی ارسال کرده است و جواب منفی بوده است عنوان کرد: تست گیری باید توسط افسر دوپینگ و با وسایل استاندار انجام شود. از کجا معلوم از همان اسب نمونه گیری شده باشد. زمان تست گیری نیز مهم است، باید دید در چه زمانی تست گیری شده است. آیا از خون و یا از ادرار اسب نمونه گیری کرده است. ضمن این که آزمایشگاه دوبی آزمایشگاه مورد تایید فدراسیون جهانی سوارکاری نیست و طبیعتا جواب آن نیز معتبر نیست.


او افزود: چرا سردار سال گذشته برای دوپینگ اسبش معترض نبود. طبق قانون مالک یا مربی بعد از دوپینگ اسب، دو هفته برای اعتراض مهلت دارند. بعد از گذشت 2 هفته، نمونه دوم به یکی از 5 آزمایشگاه معتبر ارسال می شود و به فدراسیون جهانی ارسال می شود. سپس نتیجه از فدراسیون جهانی به ما اعلام می شود. به دلیل اطلاعات اندک سردار متاسفم البته او حق دارد چون در ایران زندگی نمی کند.


خلیلی درباره کاهش جوایز کورس ویژه تهران بیان کرد: عینا مبالغی که در دفترچه نوشته می شود پرداخت می شود. ما کورسی به نام کورس ویژه داریم. مبلغ ثابتی به میزان 15 میلیون برای این مسابقات در نظر گرفته می شود. مالکان و صاحبانی که در این کورس ثبت نام می کنند باید یک میلیون و نیم تا سه میلیون برای ثبت نام میلیون پرداخت کنند. این مبلغ به 15 میلیون اضافه می شود اگر مبلغ جوایز کم و زیاد می شود به دلیل کم و زیاد شدن تعداد شرکت کنندگان است.

انتهای پیام/

دوپینگ اسب های سردار آزمون 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار