استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به سیل خیز بودن استان و محدودیت منابع آبی باید طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در استان توسعه یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی در دیدار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در کنار استمرار و گسترش طرح‌های اصولی آبخیزداری و آبخوان داری ، با اولویت بندی مسیل‌های مخرب در استان، کار‌های زودبازده و سریع برای جلوگیری از رخداد سیلاب در این مناطق در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود:، چون در شرایط موجود برای غلبه بر چالش‌های این حوزه راه دیگری نداریم و اجرای این قبیل طرح‌ها می‌تواند ضمن این که در ذخیره سازی آب در زمین و جلوگیری از تبخیر این منابع باارزش و محدود کمک کند ، باعث انتفاع بهره برداران می‌شود و به احیای قنوات خشکیده و کاهش رسوب پشت سد‌ها نیز کمک می‌کند.
حسن وحید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این دیدار گفت: امسال برای ۳ حوضه آبخیز اصلی استان شامل اترک، کالشور و گلستان بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.
وی وسعت عرصه‌های طبیعی ملی استان را شامل ۴۳۳ هزار هکتار جنگل و ۱۸۰ هزار هکتار بیابان عنوان کرد و افزود: هم اکنون طرح ترسیب کربن در بیش از ۴۰ روستا و طرح منارید هم در ۱۳ روستا با هدف مقابله با بیابان زایی و فرسایش خاک، توانمندسازی جوامع محلی و تثبیت منابع طبیعی در استان در حال اجرا است.
وی در ادامه خراسان شمالی را جزو استان‌های سیل خیز برشمرد و نتایج مشارکت دادن مردم و جوامع محلی در اجرای طرح‌های قرق و بهره برداری از مراتع و عرصه‌های طبیعی استان را از اقدامات و برنامه‌های اجرایی برای مقابله با این حوادث اعلام کرد.
انتهای پیام / ب

اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریالی برای سه حوضه آبخیز در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.