سخنگوی شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به عبور از مرحله بحرانی آب شرب مصرفی مشترکین استان به معنی نشان دادن چراغ سبز به شهروندان برای عدم محدودیت مصرف آب نیست.

اکبر بنی طبا در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی سال آبی 96، اقدامات فرهنگی کاهش مصرف آب در حوزه شهری را که از ده سال اخیر شروع کرده بودیم، از اواخر سال گذشته نیز تقویت کردیم.

وی در ادامه گزارشی از روند میزان سرانه مصرف خانگی آب طی ده سال گذشته مشترکین استان اصفهان ارایه داد و افزود: اقدامات فرهنگی باعث کاهش مصرف مشترکین خانگی از 184 لیتر برای هر نفر به 154 لیتر شد.

بنی طبا از اقدامات فرهنگی در این زمینه به اطلاع رسانی از طریق رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری، ارسال مروجین مصرف آب، توجیه و ترغیب مشترکین پرمصرف، فعالیت های میدانی، حفر چاه های جدید به منظور تامین آب، دعوت از هنرمندان و اصحاب رسانه اشاره کرد.

وی ابلاغ نامه استاندار به صنایع بزرگ به منظور استفاده از پساب برای سیستم های فرایندی وکاهش 40درصدی میزان مصرف آب در سال جاری را از اقدامات دیگر در این خصوص دانست.

انتهای پیام /س

صرفه جویی آب در اصفهان

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
مقدار زیادی از آب برای شست و شو مصرف می شود که باید با انجام اقدامات مناسب کاهش یابد، در اصفهان مردم عادت کرده اند که بعد از ساختمان سازی یا تعمیرات ساختمانها خاک های باقی مانده را به امان خدا رها کنند و این خاک ها به همه جای شهر و هر چه در آن هست نفوذ کرده و همه جا را خاک آلود می کند و مردم برای پاک کردن اتومبیل و لباس و منازل و وسائلشان مجبور به استفاده بیشتر از آب این مایع حیاتی که بشدت کمبود آن را داریم می شوند.