برنامه تحول نظام سلامت محدود به بیماری های غیر واگیر است. یکی از قسمت های اصلی تحول نظام سلامت،تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کمال حیدری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان این مطلب ، پرونده الکترونیکی سلامت را از برنامه های کلیدی طرح تحول نظام سلامت دانست.

وی اظهار داشت : این پرونده در سامانه ای به نام سیب تشکیل می شود و در اختیار پزشک قرار خواهد گرفت.در این پرونده وضعیت سلامت افراد درج و بررسی می شود.اگر فرد در معرض خطر  یا ابتلا به بیماری باشد ؛مراقبت های دوره ای برای او انجام می شود و راهکارهایی برای سلامت فرد در اختیار قرار می گیرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 40 درصد از پرونده های ثبت شده مربوط به شهرستان ها است اما این آمار در کلانشهر اصفهان نسبت به شهرستان ها  کمتر است . تیم تحول نظام سلامت شامل روانپزشک ،پزشک ،روانشناس ،مراقبه سلامت و تغذیه است  که مشخصات افراد پس از بررسی در این سامانه ثبت می شود.

بنا بر اظهار وی ، خیریه ها،خانه های بهداشت و بخش های خصوصی نیز طی برنامه ای  جزیی از طرح تحول نظام سلامت می شوند و در تشکیل و تکمیل پرونده های نظام الکترونیکی سلامت دخیل خواهند بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان درباره سلامت سالمندان اظهار داشت : با توجه به جمعیت پیری که در سال های آینده خواهیم داشت ، مسئله سلامت این قشر از جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.آمار ارائه شده حاکی از آن است که 10.6 درصد از جمعیت استان سالمند هستند و  این مهم لزوم توجه به این قشر را بیش از پیش آشکار می کند.

حیدری با اشاره به اینکه هزینه های درمان این قشر از جامعه نسبت به جوانان و میانسالان 5 برابر بیشتر است  اظهار داشت: براساس آموزه های ملی ،مذهبی خانواده ها باید برای مراقبت از سالمندان آموزش ببینند وتغذیه و مسائل معیشتی و روانی آنان مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار کرد:  50 درصدآب آشامیدنی اصفهان به دلیل کمبود فشار و کاهش ذخایر آبی  از آب چاه تامین می شود. به گفته وی این آب از نظر بهداشتی مشکلی ندارد اما کیفیت لازم را ندارد.   

انتهای پیام /س

نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
همانطور که آقای حیدری گفته آب اصفهان کیفیت پایینی دارد و ترکیبات رسوب کننده آن باعث خرابی گسترده شیرهای آب، موتور و پمپ کولرها، فلاش تانک توالت ها و سایر سیستم هایی که با آب سر و کار دارند شده است که اگر محاسبه شود متوجه می شویم چه خسارت هنگفتی به مردم اصفهان وارد می شود.