سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان گفت: آمریکا با تخصیص بودجه هایی برای خرید دلار و سکه و راه انداختن مانور رسانه ای و روانی در این مبحث به منظور بی ثباتی بازار اقتصادی ایران جنگ اقتصادی علیه ایران را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان در نشست شورای اداری شهرستان کاشان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن گفت: آنها چون ایران را در اوج اقتدار می بینند برای تزلزل آن اقتصاد را که یکی از محورهای زندگی مردم هست هدف قرار داده اند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با ایجاد فشار اقتصادی بر مردم تلاش می کند آنها را نسبت به نظام بدبین و وادار به اعتراض کند افزود: به همین علت جنگ علیه تمامیت جمهوری اسلامی ایران نه علیه یک جریان خاص بلکه کل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است.

به گفته وی، آمریکا در این جنگ به حرف بسنده نمی کند چون آنها به این مسئله واقف هستند که توان سیاسی اقتصادی ایران خیلی فراتر از آن است که بتوانند صادرات نفت آن را به صفر برسانند.

 کار رسانه ای و روانی آمریکا در بحث نرخ سکه و ارز

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان، اشاره به کار رسانه ای و روانی آمریکا که روی یکی از ضعیف ترین بحثهای اقتصادی یعنی نرخ سکه و ارز انجام داده است گفت: به عنوان یک کارشناس معتقدم

نرخ دلار نمی تواند نشان بدهد که ایران به لحاظ اقتصادی درکجا قرار گرفته است؟

بعیدی نژاد،با تاکید بر اینکه تمام شاخصهای اقتصادی کشور رو به رشد است گفت: اگر امروز به عنوان مثال دولت نتواند ارز کالاهای اساسی را تامین کند آن شاخص را می توان گفت با ضعف اقتصادی روبروست که هرگز چنین نیست!

95 درصد از مصارف ارز کشور برای واردات کالاهای اساسی و یا هزینه های متفرقه عمومی است

وی، رشد 20 درصدی بودجه و 20 برابری بودجه عمرانی امسال کشوررا یادآورشد و گفت: 95 درصد از مصارف ارز کشور برای واردات کالاهای اساسی و یا هزینه های متفرقه عمومی اختصاص دارد که در اختیار دولت و بانک مرکزی است و هیچ مشکلی برای تامین آنها وجود ندارد.

به گفته وی، این نرخ ارزی که معلوم نیست بر اساس چه مکانیزمی تعریف شده است و شاید بر اساس آمارهای متخلفی که کارشناسان ارائه می دهند، حداکثر 3 درصد ارز کشور است و آنها امروز این 3 درصد ارز را شاخص تعیین کننده وضعیت اقتصادی کشور می دانند و این جنگ روانی و رسانه ای است.

وی وضعیت اقتصادی کشور را مبتنی بر درآمدها و بودجه ای که برای واردات تخصیص یافته است دانست و افزود: از سوی مسئولان کشور اطمینان می دهم که وضعیت کشور باثبات است و امیدواریم فشار روانی که برخی در داخل و خارج به آن دامن می زنند، نیز کنترل خواهد شد.

مقاومت ایران در برابر هجمه جنگ اقتصادی بزرگترین اقتصاد جهان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان از ایران به عنوان تنها کشوری در جهان نام برد که می تواند در برابر این همه هجمه بویژه اعلام جنگ اقتصادی بزرگترین اقتصاد جهان مقاومت کند.

بعیدی نژاد، تصریح کرد: بودجه هایی را با هدف بی ثباتی بازار اقتصادی ایران، برای خرید دلار و سکه اختصاص داده اند تا به هر قیمتی سکه و دلار را در بازار ایران خریداری کنند حتی اگر منطق اقتصادی نیز نداشته باشد.

بعیدی نژاد ادامه داد، اطلاعاتی بدست آمده که بازارهایی در خارج از ایران اعم از دبی و کردستان عراق وجود دارد که هدفشان خرید دلار و سکه از بازار ایران و خارج کردن از کشور است.

وی، با اشاره به اشراف کامل مسئولان عالی رتبه کشور به شرایط موجود ولزوم تلاشهای مضاعف آنها را تاکیدکرد و گفت:اگر بپذیریم که در جنگ اقتصادی قرار داریم باید اقتصاد مقاومتی را یک شعار تلقی نکنیم بلکه ایران باید بتواند اقتصاد خودش را از فشارهای خارج از کشور مصون نگهدارد.

 امکان ندارد ایران را با 15 همسایه در تحریم کامل قرار دهند

به گفته وی، ایران جزو معدود کشورهایی است که 15 همسایه دارد، امکان ندارد، آنها بتوانند جمهوری اسلامی ایران را در تحریم کامل قرار دهند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان اظهار داشت:امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان به اقتداری دست یافته است که در 400 سال گذشته شاهد آن نبوده ایم.

بعیدی نژاد، جایگاه ایران اسلامی را در شرایط فعلی مورد تحسین و اعجاب همه عنوان کرد و گفت: امروز همه اذعان دارند که اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، داعش عراق و سوریه را تصرف کرده بود.

وی با اشاره به مقاومت ایران در برابر تمام شرایط، تحریمها و محدودیتها که توانسته روز به روز اقتدار خودش را در جهان نشان دهد گفت: مقام های عراقی امروز در هر سطحی به صراحت می گویند حاکمیت خودمان را در عراق مدیون جمهوری اسلامی ایران هستیم.

رشادتهای رزمندگان اسلام در سوریه خار چشمان دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی شد

به گفته وی، رشادتهای رزمندگان اسلام و سربازان ما در سوریه خار چشمان دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان گفت: مقام های این کشور از طرف اسرائیلی ها اعلام کرده اندکه توازن منطقه به هم خورده و ما نمی توانیم این عدم توازن را تحمل کنیم و باید اقدامهایی برای اصلاح توازن منطقه انجام شود.

بعیدی نژاد تاکید کرد: سفرهای نتانیاهو به کشورهای مختلف در مورد برجام نیست و آنها دروغ می گوید که برجام اسرائیل را به شدت نگران کرده است بلکه این سفرها نشان از ترس و بی ثباتی رژیم صهیونیستی و نگرانی از تحولات این منطقه است.

وی تصریح کرد: رژیم نژاد پرست اسرائیل می داند که حزب الله صدها برابر قوی تر از جنگ 33 روزه به یک سپاه مقتدر هم به لحاظ تاکتیکهای نظامی و هم از نظر لجستگی تقویت شده و صحنه برای اسرائیلی ها و قدرتهای منطقه، بسیارخطرناک شده است.

بلوغ عمیق فرهنگی و عرفانی انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی

به گفته وی، با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی که در فرهنگ اسلامی یک مبنای مهمی نشان از بلوغ آن پدیده دارد به معنای عمیق فرهنگی و عرفانی آن می رسد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان بیان کرد: امروز در 40 سالگی انقلاب هستیم و در واقع این مولود مبارک به یک بلوغ کامل رسیده است و انتظار همه و از جمله مردم گرفتن تصمیمهایی بسیار پخته و سنجیده برای کشوراست.

بعیدی نژاد، گفت: خیلی از تصمیمهایی که در سه دهه گذشته می گرفتیم براساس اضطرار و در شرایط خاص کشور بود اما امروز مردم انتظار دارند تا تصمیمها بهتر، پخته تر و مدبرانه تر باشد.

وی با بیان اینکه سلطه و قدرت با پول بدست نمی آیند، افزود: ملتها می دانند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلطه بر کشورها نیست ، هدف ما کمک به کشورهاست که بتوانند با پدیده شوم تروریست و افراطی گری، مقابله و مبارزه کنند.

نشست شورای اداری کاشان در سالن اجتماعات دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار