بهترین راه برای بخارپز کردن غذا، استفاده از بخارپزهای برقی است، این محصولات قیمت بسیار مناسبی دارند و غذا را با بهترین کیفیت آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در رژیم های غذایی سالم و امروزی برای بالا بردن کیفیت و حفظ ارزش غذایی مواد خوراکی،  بخار پز کردن یکی از بهترین روش ها به شمار می آید اما در این بین روش های متعددی می تواند برای انجام این کار وجود داشته باشد که استفاده از بخارپزهای برقی در الویت بالاتری قرار دارد.
 
اینکه اصول و نحوه انتخاب در خرید "بخار پز" چه مواردی را شامل می شود ، تماما در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان مورد بررسی قرار گرفته است. 

اصول و نحوه انتخاب در خرید بخارپز

 بخار پز کردن چه فوایدی دارد؟

- عدم استفاده از روغن

- حفظ رطوبت و مواد مغذی خوراکی ها ( ارزش غذایی بالا)

- افزایش سرعت و راحتی در آشپزی

زمان خرید بخارپز به چه مواردی توجه کنیم؟

در زیر لیستی از مهم ترین موارد را برای شما گردآوری کرده ایم. 


هم چنین بخوانید: غذاهایتان را بخارپز کنید!


نحوه خرید بخارپز و قیمت آن

قیمت بخارپز نسبت به بقیه تجهیزات آشپزخانه آن چنان هم بالا نیست اما چنان چه قصد دارید بخارپز مجهز به تایمر دیجیتال و امکاناتی مانند گزینه تاخیر و هم چنین  پلوپز داشته باشید، کمی نیاز به صرف هزینه بیش تر دارید.

درجه بندی آب در بخارپز

 از مهم ترین اصول در خرید چنین دستگاهی برای کارهای آشپزی توجه به درجه آب است . از این رو شما باید به هنگام خرید به این نکته توجه کنید. یک بخار پز باید دارای درجه بندی مناسب و قابل مشاهده روی مخزن آب باشد. با این درجه بندی شما از پر شدن مخزن دستگاه اطلاع کسب می کنید.

نکته!

  1. بیش تر بخار پز های برقی آب مخزن را به صورت کامل استفاده نمی کنند و در صورت تمام شدن آب زنگ هشدارشان فعال می شود.
  2. هم چنین در زمان پخت غذا هم می توان به صورت مجدد به مخزن آب اضافه کرد.
  3.  برخی از بخار پز ها هم با دارا بودن یک ورودی آب کوچک این امکان را به شما می دهند که بدون خارج کردن ظرف ها مخزن را مجدد پر آب کنید.

حتما بخوانید: بخارپز کردن سالم ترین روش پخت سبزیجات


اصول و نحوه انتخاب و خرید بخارپز


حتما بخوانید: صرف غذاها به شکل آب پز 


گرم نگه داشتن غذا توسط بخار پز

از مزایای یک دستگاه بخار پز خوب می توان به گرم نگه داشتن غذا اشاره کرد. با این ویژگی غذا پس از پخته شدن می تواند تا زمان سرو و در حدود دو ساعت گرم بماند.

نکته!

  1. این قابلیت در بعضی بخارپز ها به صورت خودکار و در برخی دیگر به صورت تنظیمی قابل استفاده است.
  2. علاوه بر این شما برای بهره مندی از این امکان بایساتی مخزن دستگاه را با آب پر نگه دارید.

توجه به زمان سنج در زمان خرید بخار پز

بیش تر دستگاه های بخار پز با دارا بودن زمان سنج شصت دقیقه ای امکان  تعیین زمان پخت را برای کاربر فراهم می کنند.  هم چنین نیاز است بدانید که این زمان سنج در بخارپز های گران قیمت دیجیتالی است که می توان از گزینه ای مانند تاخیر در شروع بهره مند شد.

اصول و نحوه انتخاب و خرید بخارپز

 


بیشتر بدانید: خواص شلغم بخارپز


اندازه بخارپز در انتخاب آن

ساختار بخارپز ها و نوع طراحی آن ها دارای انواع مختلفی است که باعث شده اندازه مشخصی برای همه بخارپز ها تعیین نباشد. اما به طور کلی تمامی بخارپز ها دارای 3 ردیف با حفره جهت عبور بخار هستند. اغلب نیز از این ظرف ها می توان جهت پخت وعده های غذایی بزرگ تر استفاده کرد. کاربر می تواند به هنگام پخت غذا ظروف را جا به جا کند و میزان حرارت را به صورت دلخواه تغییر دهد. هم چنین در برخی از بخارپز ها  از محفظه های بزرگ تری برای پخت غذاهایی مانند مرغ استفاده می شود. در نوعی دیگر نیز ظرف ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند درون یکدیگر جا بگیرند. بدین صورت فضای کم تری اشغال می شود ولی دیگر امکان جا به جایی وجود نخواهد داشت.

اما نکاتی که بایستی در نظافت بخارپز مورد توجه باشند!

کارهای آشپزخانه و نظافت تمامی تجهیزات آشپزخانه بسیار وقت گیر و گاها پیچیده است. تمیز کردن بخار پز نیز همانند سایر وسایل است. اما شما باید در هنگام خرید بخار پز به این که نظافت دستگاه به چه صورت خواهد بود نیز توجه کنید.  بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که ظروفش در ماشین ظرف شویی هم قابل شست و شو باشد.

اصول و نحوه انتخاب و خرید بخارپز


حتما بخوانید: مصرف کدو به صورت بخارپز


پلوپز در کنار دستگاه بخار پز

اگر قصد دارید بخار پزی گران خریداری کنید، می توانید به هنگام انتخاب به این ویژگی نیز توجه کنید. در بخارپزهای مجهز ظرفی برای پخت برنج در نظر گرفته می شود. بدین صورت می توان ظرف کوچک مختص برنج را داخل یکی از محفظه های بخارپز قرار داد و برنج را به آسانی بخارپز کرد.

نکته !

 با این روش برنج نیاز به زمان بیش تری برای پخته شدن دارد.

امیدواریم با توجه به اصول و نحوه انتخاب و خرید بخار پز بتوانید مناسب ترین و کارا ترین بخارپز را خریداری کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار