مدیرکل کمیته امداد اصفهان کمک به خانه‌دار شدن مددجویان را گام بزرگی در توانمندسازی آنان دانست و گفت: در موارد زیادی کمک به تأمین مسکن باعث خروج آن خانوار از چرخه حمایتی این نهاد می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه مسکن یکی از بزرگ‌ترین مخارج خانوارهای نیازمند شهری است، گفت: ۱۲ هزار و ۵۵۵ خانوار تحت حمایت این نهاد در کل استان اصفهان فاقد مسکن هستند که بیش از ۹۶ درصد آن‌ها را خانوارهای شهری تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای کمک به مشکل مسکن نیازمندان گفت: درزمینه ساخت، تکمیل و خرید واحدهای مسکونی به مددجویان در سال ۹۷ تا سقف ۱۵ میلیون تومان به‌صورت وام قرض‌الحسنه و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه در زمینه اجاره مسکن کمیته امداد اصفهان به نیازمندان تحت حمایت خود کمک هزینه ماهیانه پرداخت می‌کند، گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری  یک هزار و ۱۴۷ خانوار مستأجر نیازمند از این کمک هزینه  بهره‌مند شدند.

متین پور افزود:در سال گذشته نیز سه هزار و ۸۰۰ خانوار مستاجر نیازمند از کمک هزینه اجاره بهره‌مند شدند.

وی حل مشکل مسکن نیازمندان را نیازمند منابع زیادی دانست و تأکید کرد: هم‌افزایی و تجمیع همه ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی و خیریه در این زمینه یک ضرورت انکارناپذیر است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه در شهرهای بزرگ کمک به خانه‌دار شدن مددجویان گام بزرگی در توانمندسازی آن‌هاست، گفت: در موارد زیادی کمک به تأمین مسکن باعث خروج آن خانوار از چرخه حمایتی این نهاد می‌شود.

متین پور یادآور شد: جامعه تحت حمایت این نهاد در استان اصفهان متشکل از سالمندان، زنان سرپرست خانوار، ایتام، بیماران سخت درمان ، زمین‌گیر و ازکارافتاده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.